spoorwegovergang HELP!

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 17 Aug 2018, 21:26

spoorwegovergang HELP!

Berichtdoor ronald1978 » 17 Aug 2018, 21:50

Hallo allemaal.

Ben bezig om voor de club een spoorwegovergang te maken.

Matteriaal:

1x arbuino uno
2x 28BYJ-48 stappenmotor met ULN2003 driver

Als de trein aan komt is er een massaschakeling die de stappenmotor moet aansturen dat de bomen gaan zakken.
als je trein over de volgende massaschakeling rijd gaan de bomen weer open.

ben nu al 3 maanden bezig maar ik kom er echt niet uit.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen of de oplossing heeft.

Programeren is niet echt mij ding dus snap er niet veel van.

Gr ronald

Advertisement

Berichten: 20
Geregistreerd: 20 Mrt 2018, 21:11

Re: spoorwegovergang HELP!

Berichtdoor Duckman » 19 Aug 2018, 00:16

Voor de 28BYJ-48 stappenmotor met ULN2003 driver. Is op internet veel te vinden. lees [url=]https://www.instructables.com/id/BYJ48-Stepper-Motor/]deze ![/url eens.
Probleem met een (stappen) motor is dat deze niet weet in welke positie hij staat. Als de spanning weg valt blijft je slag boom dus staan zo als hij staat. Komt de spanning er weer op dan zal de sappen moter er van uit gaan dat hij in de basis positie staat.
Stel de bomen staan altijd open. Maar nu rijd er net een trein langs als de stroom wegvalt. Als de stroom terug is zal je programma denken dat de bomen open zijn maar ze zijn dicht als er dan een trein langs komt zal de stappen motor gaan draaien en sloop je je boom. Dit kan je onder vangen met ergens een schakelaartje te maken. Bij opstart draait je motortje tot het schakelaartje word in gedrukt dat is dan je basis van af daar kan je dan verder.

Probeer eerst het motortje te laten draaien en dan schakelaars. Doe alles in stapjes, als het dan niet werkt weet je waar je moet zoeken.
Ter Leeringe ende Vermaeck

Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Sep 2022, 10:47

Re: spoorwegovergang HELP!

Berichtdoor tankje53 » 03 Jan 2023, 19:37

Ik gebruik de micro servomotoren sg90 van 5volt
Heb mijn code al gepost op dit forum. met gebruikmakende van reedcontacten en een nano.

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten