Hulp gevraagd bij start van projectje

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 Jun 2018, 23:31

Hulp gevraagd bij start van projectje

Berichtdoor Vmaxio » 12 Jun 2018, 00:23

Ik wil graag de inhoud van twee LPG tanks in mijn auto zichtbaar maken op een lcd display in de trant van “tank 1: 67 liter” en “tank 2: 51 liter”. Normaal wordt de beweging van de mechanische meters op de tank uitgelezen door een magnetische sensor erop te plakken die een waarde tussen 0 en 90 ohm geeft die vertaald wordt naar de bekende 4 groene leds en 1 rode op de lpg meter op het dashboard. Is dit te doen met de arduino? Ik ben een beginner (net met pensioen) en heb een beetje opstarthulp nodig. Bij voorbaat dank.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Hulp gevraagd bij start van projectje

Berichtdoor shooter » 16 Jun 2018, 13:19

ja hoor dat is goed te doen met een arduino, meet de spanning eens op die sensor, ik denk dat daar elektronika in zit, en dus gewoon een spanning afgeeft.
die spanning kun je dan meten met een arduino (misschien heb je wel een opamp of een ADC converter nodig.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 7
Geregistreerd: 02 Sep 2016, 20:17

Re: Hulp gevraagd bij start van projectje

Berichtdoor Adam69 » 17 Jun 2018, 12:59

Bedoel je zoiets ? Gewoon ter verduidelijking.
[url]
https://www.gaswinkel.com/catalogus/lpg ... inhoud.htm
[/url]

Berichten: 2
Geregistreerd: 11 Jun 2018, 23:31

Re: Hulp gevraagd bij start van projectje

Berichtdoor Vmaxio » 19 Jun 2018, 16:08

Dank voor de reacties. Nee, geen electronica. De stand van de mechanische inhoudsmeter op de LPG tanks wordt afgelezen door een magnetische koppeling. De range is 0-90 ohm. Feitelijk wil ik dus twee potentiometers uitlezen en weergeven op een lcd scherm.
Ja, ik bedoel zoiets maar niet deze meter. Die zijn voor dampgastanks met kookgas. Bovendien is de schaal mij te grof. Ik heb twee maal 120 liter gas bij me. Als ik 120 liter moet verdelen over een handvol ledjes betekent dat rond de 20 liter per ledje. Ik hoop op wat nauwkeurigers.....

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten