Hoe gebruik ik Html/VBscript in een sketch???

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 Feb 2013, 22:53

Hoe gebruik ik Html/VBscript in een sketch???

Berichtdoor cvanblad » 23 Feb 2013, 16:10

Ik zou graag een html pagina willen laden met het webserver voorbeeld. Momenteel heb ik een index.htm file op het sd-kaartje gezet op de ethernet shield omdat ik er om een of andere reden niet in slaag om het VBscript in het juiste formaat in te geven in de sketch.
Zoals het zou moeten:
Code: Alles selecteren
client.println("<h2>Files:</h2>");

Wat ik wil ingeven:
Code: Alles selecteren
Input=InputBox("Geef je naam.","Userinput","Geen naam opgegeven")

als ik deze code in de "client.println" geef zit ik steeds te knoeien met die haakjes (").
Code: Alles selecteren
client.println("Input=InputBox("Geef je naam.","Userinput","Geen naam opgegeven")");

Als ik mijn volledige html pagina zodanig aanpas dat er steeds 'client.println(" ")' bij staat, wordt die pagina niet weergegeven.
Hoe pak ik dit best aan?
Hoe kan ik de waarde van de inputbox (in de VBscript variabele "Input") gebruiken in mijn sketch om weer te geven in de serial monitor? (achteraf moet dit op een lcd komen)

Kan ik op een of andere manier toch die "Input" variabele gebruiken uit de index.htm op de sd-kaart in mijn sketch? ...pfff moeilijke vraag precies :)

Ik heb ook al geprobeerd om die html pagina een txt bestand te laten aanmaken op het sd-kaartje of die VBscript variabele te laten wegschrijven in een bestaand txt bestand op het sd-kaartje. server.mappath ed werken blijkbaar ook niet echt mee.

Advertisement

Berichten: 27
Geregistreerd: 23 Feb 2013, 12:07

Re: Hoe gebruik ik Html/VBscript in een sketch???

Berichtdoor walker » 23 Feb 2013, 18:44

Welk webserver voorbeeld gebruik je?

Je moet de webserver code uitbreiden zodat deze de data van je FORM verwerkt en naar de serial port stuurt.
De waarden in je FORM worden door de web browser naar de webserver gestuurd in POST of GET formaat.

Overigens als je aanhalingstekens binnen een string bij het toekennen gebruikt moet je er een \ voorzetten.

de code in deze regel
client.println("Input=InputBox("Geef je naam.","Userinput","Geen naam opgegeven")");
wordt dan
client.println("Input=InputBox(\"Geef je naam.\",\"Userinput\",\"Geen naam opgegeven\")");

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten