Rolstoel platform

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 25 Mrt 2018, 00:26

Rolstoel platform

Berichtdoor Henk-Roeten » 25 Mrt 2018, 00:45

Aan gezien ik zelf geen enkele programmeer kennis heb zoek ik hulp cq. Ideeën, voor een prive project.

Ik heb het plan opgevat om een zelf rijdend platform te maken waar een rolstoel op kan staan.

Dit platform is bedoeld voor gehandicapte personen die geen rolstoel kunnen besturen.

In mijn geval hoeft het rolstoel platform alleen maar vooruit + links/rechts te kunnen rijden.

Het idee is, om m.b.v. een Pixy camera die met een arduino UNO is vebonden, een al dan niet gekleurde lijn te volgen, die met plakband op de vloer is aangebracht.

Er zijn mogelijkheden om een lijn te volgen met lichtsensoren, maar deze manier is te kwetsbaar.

De Pixy camera, wordt met een Arduino Uno verbonden die vervolgens, m.b.v. het singnaal van de Pixy camera, het (vooruit/(achteruit) + links/rechts) signaal van een Joystick nabootst.

De basis van het rolstoel platform vormt de techniek die in een zgn. “Powered Chair” zit, deze
(Shoprider UL8W) heeft 2 motoren en een zgn. VSI controller.

De joystick in deze VSI controller is een contactloos type, en werkt met hall sensoren.

Voor degenen die meer willen weten, is er evt. meer informatie bechikbaar.

vriendelijke groet,
Henk Roeten

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Rolstoel platform

Berichtdoor shooter » 26 Mrt 2018, 14:04

Een UNO is niet geschikt om met een camera te werken, veel slimmer is het om met een of meerdere optische sensor te werken.
De joystick zou ik met 2 servos aansturen dan hoef je daar niks aan te veranderen.
maak er ook sensoren op zodat er niets geraakt wordt.
Ik denk trouwens dat die shoprider iets te licht is voor jouw toepassing.
er gaat wel 20 Ampere lopen op 24 Volt, dus ben een beetje voorzichtig.
Ik zou kijken naar een power regelaar voor modelbouw.

zorg dat de wielbasis klein is, ofwel zet de wielen aan de binnenkant.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten