Hulp bij ontwerp

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 Feb 2018, 21:48

Hulp bij ontwerp

Berichtdoor peevdee » 25 Feb 2018, 21:55

Ik ben nieuw in Arduino. Ik heb wel al een paar projecten kunnen nabouwen, maar nu zit ik een beetje vast...
Ik wil nl. een spel maken waarbij enkel een 10-tal on/off-switchen moeten op 1 gezet worden.
Als de juiste knoppen op 1 staan moeten er een aantal leds branden.
Ik maak gebruik van knoppen van het type 1 of 0.
Ik denk dat de meeste mensen gewoon gaan proberen om alle knopjes op 1 te zetten, wat waarschijnlijk wel de leds zal doen branden. Dus had ik in gedachten dat, als bepaalde knoppen op 1 gezet worden de output naar de leds onderbroken wordt totdat de foutieve knoppen op 0 gezet worden.
Maar hoe begin je hier nu aan.
Ik veronderstel dat Arduino eerst de status van de knoppen moet controleren, om daarna, indien correct, de output naar de leds te geven.
Wie kan mij hierbij verder helpen?
Op deze manier kan ik Arduino leren gebruiken.
Alvast bedankt.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 210
Geregistreerd: 03 Sep 2013, 10:03
Woonplaats: Katwijk ZH

Re: Hulp bij ontwerp

Berichtdoor baco1978 » 26 Feb 2018, 00:31

met behulp van een
IF ( (schakelaar1 == true) && (sch...) ){
zet daarna de LEDS (output) aan ;
}


zo kan je er voor zorgen dat als alle vergelijkingen goed zijn (zoals jij de kombinatie hebt ingeprogrammeerd) de outputs gaan branden
Met vriendelijke groet Arjan

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten