Servo's

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 Okt 2016, 12:47

Servo's

Berichtdoor dutch4years » 21 Jan 2018, 21:56

Hallo,
Ik ben bezig met een klein arduino projectje alleen ben ik een grote noob op arduino gebied en kan ik op internet niet vinden wat ik zoek.

Wat ik wil is dat terwijl ik een knop in houd servo's A en B langzaam 180 graden draaien. Als ze 180 graden hebben gedraait moet een andere servo C 180 graden draaien. als servo C 180 graden gedraait heeft draaien servo's A en B weer terug.

Ook zou ik graag willen dat als je op een ander knopje drukt servo C 180 graden draait en als hij klaar is servo's A en B 180 graden heen draaien en dan weer terug waarna servo C ook weer terug draait. Het zelfde dus als wat er gebeurt na dat je ongeveer 3 sec een ander knop inhoud alleen gebeurt dit met een ander knopje die je niet in hoeft te houden.

Het is voor een geweer uit een game.
Hij moet dus gaan bewegen na dat ik de "trigger" ongeveer 3 sec in heb gehouden maar ook als ik handmatig op het "reload knopje druk.

Heeft iemand misschien informatie of links naar tutorials waar ik zoiets leer te maken? Zoals ik al zei ben ik een enorme noob. Kwa code heb ik nog niks.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

Sem

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Servo's

Berichtdoor shooter » 24 Jan 2018, 21:36

om een servo langzaam te laten bewegen moet je telkens een andere waarde naar de servo sturen
dus of een for loop of een if of een while, en dan naar de volgende stap.
kijk ook eens wat case betekent daarmee kun je een soort stappenprogramma maken
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten