Obs bedieningspaneel

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 Dec 2017, 22:41

Obs bedieningspaneel

Berichtdoor Marc98 » 30 Dec 2017, 01:43

Beste forummers,
Ik ben nieuw op dit forum maar val direct met de deur in huis. ;)

Voor een stichting ben ik bezig om een obs (streaming software) bedieningspaneel te maken. De wens is om op een gemakkelijke manier de beelden uit te zenden zodat mensen thuis kunnen meekijken. Ik studeer Mechatronica en zie dit als een leuk vakantieprojectje. :D

Ik maak gebruik van een uno voor alle ingangen (14 toetsen) en een micro pro als aansturing (Key commands en leds).
Beide zijn verbonden via i2c. Het werkt, net als het aansturen van obs met key commands.
Echter, waar het fout gaat zijn de lichtgevende toetsen. Het lijkt mij gaaf bepaalde functie te implementeren maar dat blijkt mij lastiger dan gedacht.

Zoals:
- Als toets 1 wordt ingedrukt gaat toets 1 knipperen en stuurt de micro pro een key command naar obs. (Beeld Preview)
- Als toets 1 voor de 2e keer wordt ingedrukt gaat toets 1 constant aan. En stuurt de micro weer een key command. (Beeld Overgang)
- Als toets 1 knippert en Toets 2 ingedrukt wordt moet toets 1 uit en toets 2 knipperen. (Toets 2 neemt de knipperfunctie over).
- Als toets 1 constant aan staat en toets 2 wordt ingedrukt blijft toets 1 constant aan en knippert toets 2.
- Als toets 1 constant aan staat en toets 2 wordt voor de 2e keer ingedrukt gaat toets 1 uit en toets 2 constant aan.
* Er zijn 6 beeldschakeltoetsen.

Excuus voor het verwarrende verhaal. Ik heb lang zitten stoeien maar kom er niet uit.
Met if/else, case structure, etc...

Hebben jullie misschien suggesties hoe dit aan te pakken?

Met vriendelijke Groet,
Marc

Fijne feestdagen!

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Obs bedieningspaneel

Berichtdoor shooter » 30 Dec 2017, 18:58

maak een flowschema, dat werkt makkelijk, gewoon met rondjes en states (toestanden) daar geef je dan een nummer aan, en dat werkt dalijk supermakkelijk met case om dat in een programma te zetten.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten