Arduino met FSR's en AND probleem

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2017, 13:44

Arduino met FSR's en AND probleem

Berichtdoor Arduinogroentje » 02 Nov 2017, 13:59

Goedendag,

Voor een project ben ik op zoek naar een oplossing met een Arduino. Het probleem is als volgt:

1. Als een druksensor geen kracht detecteert dan moet deze een signaal doorgeven
2. Als een druksensor een signaal doorgeeft (er is dus geen drukkracht aanwezig) dan wil ik weten welke druksensor dit is. Bij voorkeur aangeduid met een naam/ID.
3. AND functie - Als alle druksensoren geen signaal doorgeven dan wordt de situatie goed bevonden en moet er een groen ledje branden. Ontbreekt er signaal van één of meerdere druksensoren dan moet er een rood ledje branden.

Voor zover ik heb gelezen moet ik denk ik alle sensoren apart aansluiten op het Arduino Board. Hieronder heb ik een afbeelding hoe ik denk dit te gaan doen (elders gevonden):
Afbeelding

Door middel van programmeren (met behulp van deze bron https://learn.adafruit.com/force-sensit ... ing-an-fsr) hoop ik vervolgens iedere aangesloten sensor een naam of ID toekennen en de AND-functie programmeren. Heeft iemand misschien handige informatie hiervoor?

Kan iemand misschien het bevestigen of het principe gaat werken en eventueel aanbevelingen doen?

Alvast bedankt!

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino met FSR's en AND probleem

Berichtdoor shooter » 02 Nov 2017, 23:36

Het principe gaat zeker werken.
gebruik een array voor de pinnummers, en de resultaten ook in een array. dan ook nog een array met omschakelwaarden, en een kleine array met true of false voor elke sensor.
for next loop:
waarde[x]=analogread[pin]
dan if waarde[x] >> omschakel[x] {sensor[x]=true}else{sensor[x]=false;}
einde for

dan een beetje boolean logica
if (sensor[0] OR sensor[1] etc ) dan{er is een sensor true }else {alles is in rust}
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten