Platform met alles over Elektronica

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Jul 2017, 16:26

Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor hoefnageltom » 28 Jul 2017, 19:29

Hallo iedereen,

Ik weet niet helemaal of dit is toegestaan maar doe het omdat ik op deze manier goede feedback kan verzamelen

Ik kwam tot de conclusie dat er op het Nederlandse web nou niet echt iets te vinden is waar je gemakkelijk van alles kan vinden over Elektronica, alles is verdeeld over verschillende sites. Daarom heb ik het domein http://www.elektronicaproject.nl aangeschaft, ik wil hier een grote community van maken waar je van beginner tot expert van alles kan lezen, leren en posten wat betreft Elektronica (Arduino, RPi, basiselektronica, en veel meer).

Willen er mensen mij helpen om deze droom waar te maken? Ik ben zelf al hard bezig met het schrijven van artikelen. Wil jij mij helpen met het schrijven van artikelen over maakt niet uit wat? Of heb je een ander gaaf idee? Please reageer.

Ik ben nu net een week bezig dus laat horen wat je denkt (ook als je het niks vindt)

Je kan ook een mailtje sturen hoefnageltom[at]gmail[dot]com

Thanks
Tom

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor Koepel » 28 Jul 2017, 21:05

Hoeveel geld ga je er in stoppen ? Ga je ook andere forums opkopen ? Wat voor vergoeding geef je de auteurs voor hun bijdrage ? Vertaal je ook alles in het Engels ? Heb je al een Engelse domeinnaam geclaimd ?

Ik denk niet dat je zomaar vanuit het niets iets kunt opbouwen. Dat hebben al zovelen geprobeerd. Ken je element14 ? (https://www.element14.com/community/welcome), die hebben er heel veel moeite voor gedaan, en dat werkt ook maar een beetje zo-zo. Ken je EEVblog ? (http://www.eevblog.com/forum/) Dat werkt goed, maar kost heel veel moeite en vele jaren om zo ver te komen.

Wanneer je een unieke artiest bent, of bijzondere elektronica dingen doet, dan kun je dat natuurlijk publiceren op je eigen website. Bij http://hackaday.com/ vermelden ze interessante elektronica projecten.

Ik weet een veel nuttiger tijdbesteding: koop een tuinstoel, een parasol en een lekker biertje of vers geperst sinaasappelsap. Genieten is ook wat waard. Mijn advies is dus: gozer, relax man, denk even na, en probeer je tijd op aarde goed te besteden.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor nicoverduin » 29 Jul 2017, 09:06

Tja het eerste wat bij mij binnenkomt is "weer een site en dus verdere versnippering". Er zijn al uitstekende forums voor de verschillende populaire bordjes. Voor de elektronica zijn er ook al verschillende. De kans dat je beide partijen weer bij elkaar krijgt om op een nieuw forum te komen acht ik niet zo groot. Waarvoor zouden ze?
En als je echt de kennis wil hebben moet je er energie in steken. Dat noemden ze vroeger "studeren en leren". Nu hoor je heel veel "Google is your friend". Alleen weten ze niet welke vragen ze moeten stellen. En een nieuw forum gaat dat niet oplossen.
We verwacht ik meer in 'deep learning' technieken als deze bereikbaar worden voor de massa. Die gereedschappen kunnen de kennis ophalen uit de verschillende sites en forums en dan jouw vraag beter beantwoorden. En dan maakt het niet uit op welk forum je zit.
Maar in de kern blijf ik bij het standpunt dat mensen zelf ook energie moeten steken in kennis opbouw. En dat laatste wordt steeds minder. Zodra de vakantie weer voorbij is komen ze weer met directe en indirecte vragen omdat ze huiswerk van school hebben gekregen. Tja als je zelf niet in staat bent om te onderzoeken en het uitgangspunt hanteert van 'Google is your friend' wordt de eigen kennis steeds beperkter.
Ik zou dus zelf als ik al de behoefte had in een kennisbank energie steken hoe gebruik te maken van de kennis die al aanwezig is op de uitgebreide reeks andere fora. De kans dat de 'kenners' overstappen of dit erbij doet schat ik niet zo hoog in. Immers waarom zouden ze?

En als je het echt wilt leren zijn er voldoende sites waar je gewoon online gratis cursussen kan doen van beginner tot expert. Bijv. http://edx.org. Stuk voor stuk cursussen van gerenommeerde universiteiten (Stanford, MIT, Carnegie Mellon, Delft enz). Tja wel in het Engels. Misschien een reden om eerst dat te leren voordat je de rest doet. Dus gewoon investeren in jezelf. Dat was vroeger zo en is nog steeds zo.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor shooter » 29 Jul 2017, 10:13

Een leuk initiatief, maar ik ben het wel met de mannen eens, dat het veel moeite kost, en de concurentie is erg groot, dus wellicht, kun je beter je zinnen op iets anders richten. Zorg dat je een beetje contacten hebt, in die wereld. Kom eens binnen bij een hackclub of zo.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Jul 2017, 16:26

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor hoefnageltom » 29 Jul 2017, 13:46

Dankjewel voor jullie feedback guys! Appreciate it!!

Ik zal hierover nog een beetje toelichten. In eerste instantie wil ik meer op de beginner groep richten. De gevorderde weet inderdaad alles wel te vinden op fora en Engelstalige sites.
Ik wil juist op deze manier meer mensen met elektronica bekend maken en zeker met Arduino's etc. Omdat IoT steeds grotere rol in ons leven gaat spelen. Ik zat daarom zelf meer te denken aan een leerplatform en niet echt een forum, want daar zijn er inderdaad al 1000 van.

Ik heb zelf een flinke kennis wat betreft Elektro van o.a. studies in Delft en aan UC Berkeley, ofterwijl ik noem mijzelf een redelijke elektro-nerd wat dat betreft, maar volgens mij zit ik wat dat betreft goed op dit forum :D

Hoeveel geld ik erin ga stoppen is onbepaald, ik wil gewoon zien hoever ik kan komen. Voorlopig zoek ik naar mensen die mij hierbij willen helpen en dat geld dat zou later eventueel kunnen komen, maar komt het niet is voor mij ook prima en heb ik er weer een ervaring bij, komt het wel is het mooi meegenomen voor iedereen die geholpen heeft.

@Koepel.. Ik kan dit btw doen met een laptop in een tuinstoel en een biertje. Dit is voor mij genieten :D

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor nicoverduin » 29 Jul 2017, 19:43

Dan heb je toch al circuits online? Wordt druk bezocht
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor Koepel » 29 Jul 2017, 20:39

@hoefnageltom, heb je wel eens aan stand-up comedy gedacht ? Dat lijkt me namelijk in het rijtje passen bij jouw multi-talent ;)

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor shooter » 31 Jul 2017, 09:31

Tom, ik doe graag mee hoor, heb je al een opzetje gemaakt want de website kan ik niet inloggen, en een paar plaatjes erbij is ook mooi hoor.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor Koepel » 12 Aug 2017, 10:49

De website is nog steeds leeg :(

Gebruikers-avatar
Berichten: 13
Geregistreerd: 10 Aug 2017, 20:58

Re: Platform met alles over Elektronica

Berichtdoor AnHacker » 12 Aug 2017, 13:22

ik moet op de link inloggen maar waar kun je een account aanmaken?????? :?:
Code: Alles selecteren
void loop()
digitalWrite (Eat, HIGH)
digitalWrite (Sleep, HIGH)
digitalWrite (Program, HIGH)

Volgende

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten