uno diefstal beveiliging

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 49
Geregistreerd: 31 Mrt 2017, 22:23
Woonplaats: Soesterberg

uno diefstal beveiliging

Berichtdoor Kamh » 24 Jun 2017, 20:53

Vond op internet een diefstal beveiliging voor een motor, gemaakt met UNO en vermoedelijk gsm shield en voorzien van lcd 5110. Kan er echter geen schema of sketch van vinden. Wie weet zoiets te vinden?? dus schema en sketch?? zie voor link: CN-DTC116 op google.

Lijkt me een mooi project vooral omdat het aantal autodiefstallen toeneemt en je niet wil dat ze jouw auto meenemen :oops:

Helaas sinds kort met uno bezig en kan dit nog niet zelf uitvinden.

Grtz Kees

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: uno diefstal beveiliging

Berichtdoor Koepel » 24 Jun 2017, 21:59

Waar vond je dat op internet ? Kun je er een link naar geven ?
Waar heb je gelezen dat het aantal autodiefstallen toeneemt ?

Berichten: 49
Geregistreerd: 31 Mrt 2017, 22:23
Woonplaats: Soesterberg

Re: uno diefstal beveiliging

Berichtdoor Kamh » 25 Jun 2017, 19:26

Hoi Koepel, Hier in Soesterberg was het altijd rustig, momenteel een inbraakgolf waarbij ook autosleutels gestolen worden dus ook de auto. Huisbeveiliging heb ik op orde, zelfs camerasetje geplaatst met recorder. Maar de auto staat op de oprit en ik zit niet altijd achter de monitor, achteraf ontdekken dat hij weg is.......
Daarom wil ik in mijn auto en camper een systeem inbouwen dat bij beweging van voertuig een bericht zend naar mijn telefoon. Ook trace is dan handig, kan zien waar hij heen rijdt. Zag bij zoeken op internet met google die CN-DTC116 , Uno met telefoon optie. Vandaag nog wat verder gezocht en kwam op aliexpress terecht, veel mogelijkheden en nog andere opties voor minder dan een arduino mega kost !!! Als vanaf ca 10€ kan ik kant en klaar terecht blijkt. Zelfs heb je dan een 2-weg systeem !! Vanaf ca 15€ een uitgebreide set met meer dan ik nodig heb. Denk dat ik dus daarmee goedkoper uitkom dan zelf gaan knutselen.
Koppeling aan Googlemaps, 2-weg systeem, motorstop, enzenz voor zo weinig geld ???? Niet meer te doen om te gaan fröbelen helaas.

Vr.grtz Kees

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: uno diefstal beveiliging

Berichtdoor Koepel » 25 Jun 2017, 22:49

Ik zit trillend met mijn vinger boven de knop van mijn muis. Het zweet breekt me uit. De adrenaline giert door mijn aderen. Mijn hartslag heeft meer bpm dan "Happy" van Pharrell Williams. Mijn ogen beginnen te tollen. Zou het eindelijk zo ver zijn ? NEE ! :evil:

Wat ik bedoel te zeggen: Ik heb graag een link waar ik op kan klikken zodat ik tenminste weet waar je het over hebt. Ik heb dus nooit kunnen vinden wat je bedoelt met "CN-DTC116" en ook nu zou ik graag willen weten wat je gevonden hebt ;)

Berichten: 49
Geregistreerd: 31 Mrt 2017, 22:23
Woonplaats: Soesterberg

Re: uno diefstal beveiliging

Berichtdoor Kamh » 27 Jun 2017, 19:31

Hallo Koepel, rustig maar en neem je pilletje op tijd :D

Gwoon intypen op google en dan vindt je : https://instanonymous.com/m/BLux4bBBofC

Ergens een site uit verweggistan, staat ook nog een fotootje op van zijn project.

Succes Kees

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: uno diefstal beveiliging

Berichtdoor Koepel » 28 Jun 2017, 05:43

Dat is een plaatje van "iets", helaas geen beschrijving of zo.

Misschien kun je een Arduino in je volgende project stoppen ;)

Berichten: 49
Geregistreerd: 31 Mrt 2017, 22:23
Woonplaats: Soesterberg

Re: uno diefstal beveiliging

Berichtdoor Kamh » 28 Jun 2017, 21:29

Hallo Koepel,

Ja alleen een plaatje, daar kwam ik ook achter. Verder niets van te vinden :evil:

Ben ik mee bezig. Een cnc machine met arduino en protoneer shield. Geheel gemaakt van delen die ik in huis heb.
Alleen steppers, spindels en geleide assen heb ik besteld in CHN dus kost wat tijd. :)
voor de rest van lexan plaat en aluprofiel dat ik had liggen. Steppers werken al op de uno, end switches reageren prima. Vandaag de geleide assen ontvangen en ga die komende week inbouwen. Daarna kan ik proefdraaien. Werkt het apparaat wil ik later ombouwen naar laser, dat stelt dan niet veel voor maar is kostbaarder dan freesje.
Heb nu nog geen €75 uitgegeven, denk onder de €100 te blijven.
Zodra er wat gaat werken zal ik foto/filmpje plaatsen.

Grtz Kees

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten