1ste keer hulp nodig met code aub

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: 1ste keer hulp nodig met code aub

Berichtdoor Koepel » 26 Jun 2017, 02:30

De compiler vertelt je wat er aan de hand is.
Het is niet nodig om alles over te typen. Laat ons de sketch zien, en eventueel de foutmeldingen (vooral de eerste foutmelding) van de compiler.

Het heeft mijn voorkeur dat zodra je ergens een spatie of komma anders zet, dan je dan weer de hele sketch laat zien.

Alle tekst netjes maken, dat doe je vooral voor jezelf. Als het een rommeltje is met de '{' en '}' dan is de structuur van de code niet te zien.
In de taal 'c' kun er gemakkelijk een rommeltje van maken, maar het is de uitdaging om dat nu juist niet te doen.

Je kunt op Ctrl+T drukken, dan wordt de tekst layout automatisch opgemaakt. Maar dat is dan wel in de stijl van Arduino. Die stijl kun je overigens wel aanpassen in het bestand "formatter.conf" : http://www.arduinoforum.nl/viewtopic.php?t=2062&p=15252.
In dat bestand heb ik "allman" gekozen als stijl voor de tekst. Dat is helaas nog helemaal niet mijn eigen stijl.

Als ik een vraag op dit forum beantwoord, dan kopieer ik de sketch naar Arduino. Dan druk ik op Ctrl+T, en dan ga ik kijken wat de sketch doet.

Advertisement

Berichten: 9
Geregistreerd: 16 Jun 2017, 13:53

Re: 1ste keer hulp nodig met code aub

Berichtdoor Space_je » 26 Jun 2017, 10:37

Koepel bedankt 8-) :D :)
Het werkt nu weer. had er inderdaad wat ; en )} teveel gekopieerd
ik zal hem komende dagen opvolgen qua tijdsverschil.

in de tussen tijd zal ik proberen op te tekenen hoe ik het gedaan heb.
(voor alle pappa's en mamma's welke ook altijd veel te vroeg wakker gemaakt worden.)
indien het werkt plaats ik hier eindcode en tekeningen.

Vorige

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten