Krijg een void niet gestart

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Krijg een void niet gestart

Berichtdoor Koepel » 09 Mrt 2017, 09:37

Dat ziet er best goed uit hoor, ik heb er geen problemen mee. Als ik door de code scroll dan is duidelijk wat er gebeurt 8-)

Je kunt de pinnen voor de leds in een tabel zetten (in een array), en dan de effecten in een for-loop doen. Dat is beter programmeren, maar eigenlijk maakt het niet uit.
Voor de omrekening naar afstand gebruik je "29.1". Dat is een floating point getal, terwijl de andere dingen op die regel integers zijn. Je laat nu aan de compiler over hoe die dat gaat oplossen. Het zou beter zijn als je zelf bepaalt wat de compiler moet doen. Maar ook hier maakt het eigenlijk niet uit.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 102
Geregistreerd: 26 Okt 2015, 16:07

Re: Krijg een void niet gestart

Berichtdoor Atwist » 09 Mrt 2017, 10:12

Dank je wel Koepel

Dit geeft mij weer moed :D ben echt blij met deze positieve reactie.

duim.jpeg
duim.jpeg (10.17 KiB) 3593 keer bekeken
Ik ben niet de slimste maar doe wel mijn best.
Andreas

Gebruikers-avatar
Berichten: 102
Geregistreerd: 26 Okt 2015, 16:07

Re: Krijg een void niet gestart

Berichtdoor Atwist » 09 Mrt 2017, 10:15

Koepel schreef:Je kunt de pinnen voor de leds in een tabel zetten (in een array), en dan de effecten in een for-loop doen. Dat is beter programmeren, maar eigenlijk maakt het niet uit.
Voor de omrekening naar afstand gebruik je "29.1". Dat is een floating point getal, terwijl de andere dingen op die regel integers zijn. Je laat nu aan de compiler over hoe die dat gaat oplossen. Het zou beter zijn als je zelf bepaalt wat de compiler moet doen. Maar ook hier maakt het eigenlijk niet uit.


Hier ga ik ook zeker mee aan de gang.
Ik ben niet de slimste maar doe wel mijn best.
Andreas

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Krijg een void niet gestart

Berichtdoor Koepel » 09 Mrt 2017, 11:15

Dan zou je een nieuwe sketch kunnen maken, versie 2 of zo. Dan kun je toch nog terug vallen op iets dat werkt.

Gebruikers-avatar
Berichten: 102
Geregistreerd: 26 Okt 2015, 16:07

Re: Krijg een void niet gestart

Berichtdoor Atwist » 09 Mrt 2017, 11:20

Koepel schreef:Dan zou je een nieuwe sketch kunnen maken, versie 2 of zo. Dan kun je toch nog terug vallen op iets dat werkt.


:D :D Dat had ik inmiddels ook al geleerd door veel werken sketchen te bewerken waardoor deze dus niet meer werkten en zo weer opnieuw kon beginnen.
Maar van dit soort fouten leer je wel, althans ik wel.
Ik ben niet de slimste maar doe wel mijn best.
Andreas

Vorige

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten