door Arduino aangestuurde draadloze radiatorkranen

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 Feb 2017, 17:19

door Arduino aangestuurde draadloze radiatorkranen

Berichtdoor ersc01 » 11 Feb 2017, 17:43

Hallo, ik ben nieuw op dit forum maar loop al een tijdje met een idee in mijn hoofd.
Wij hebben een pelletkachel en de thermostaat van de cv zit op de wand er tegenover waardoor de cv dan niet meer aanspringt en de rest van de woning dus erg koud wordt. Op zich is dat niet zo erg want wij zijn het gewend maar het bracht mij wil op een idee.

Ik zit te denken om draadloze radiatorkranen aan te schaffen en die te laten communiceren met een Arduino. De Arduino weet dan of de kraan warmte vraagt en kan de cv-ketel aansturen. Zo zouden er bepaalde zones gemaakt kunnen worden (lees: alle radiatoren van een vertrek) waarmee je bijvoorbeeld alleen de badkamer kunt aansturen volgens een bepaald tijdschema (bijvoorbeeld om 06:00 uur aan en om 07:00 uur weer uit als iedereen het huis uit is).

Heeft iemand van jullie ervaring met het communicatie tussen een Arduino en draadloze radiatorkranen?

Ik heb veel gezocht op het internet met geen enkel project kunnen vinden.

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: door Arduino aangestuurde draadloze radiatorkranen

Berichtdoor shooter » 11 Feb 2017, 23:41

is een dure oplossing en je hebt wel commercile kranen nodig, je kunt natuurlijk met de ketelthermostaat een watertemperatuur zetten. als je dan thermostaatkranen gebruikt dan stopt de verwarming in de kamer vanzelf.
Maar je opzet kan zeker hoor.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten