Bewegingssensor met GSM-signaal

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 Jan 2017, 21:41

Bewegingssensor met GSM-signaal

Berichtdoor JorisSangers » 21 Jan 2017, 21:49

Hallo allemaal,

In mijn studententijd heb ik veel met Arduino gewerkt maar nu ik het echt nodig heb is natuurlijk veel kennis verloren.

Ik zou graag een module willen maken die een sms stuurt bij beweging.

Eigenlijk had ik het volgende in gedachten :

Ik heb een vos zitten die mij een paar nachten achter elkaar de kippen is komen willen vangen.
Nu zat ik te denken om een module met Arduino te installeren die bij beweging een sms stuurt zodat ik de vos kan verjagen.
De bedoeling is eigenlijk dat ik aan een stuk vlees bind dat zodra dat hij hiermee weg is de module begint te bewegen.

Is dit mogelijk en welke hardware ga ik hier voor nodig hebben ?

Groetjes Joris

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Bewegingssensor met GSM-signaal

Berichtdoor Koepel » 21 Jan 2017, 22:34

Er zijn GSM/GPRS shields, veelal met de SIM900 module, die een SMS kunnen sturen. Ik heb dat zelf nog niet gebruikt.

Maar uhm... ga je die vos africhten en belonen dat het goed is om naar jouw kippen te komen ? Ik zou vooral geen vlees gebruiken.
Volgens mij zijn de meeste dieren instinctief bang voor de geur van tijgerpoep. Zou dat iets zijn ?

Zou een paar bewegingsdetectors lukken ? Of een infrarood IP camera ?

Hier staat iets over een hoog hek: http://www.natuurhulpcentrum.be/index.php/vossen-als-kippenjager

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Bewegingssensor met GSM-signaal

Berichtdoor shooter » 22 Jan 2017, 18:12

ja een simpele toeter of een lamp is voldoende, want als je het met aas doet, en jij je hebt aangekleed is het hok leeg hoor.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten