HighSpeed fotografie

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: HighSpeed fotografie

Berichtdoor pjh » 09 Jan 2013, 23:09

:roll: :roll: Ja, ik weet het. Simpeler kan het niet. Maar ik had het nog nooit gedaan. Heb die dingen van de chinezen hier ook liggen. Fijn dat het er is. Veel lol van die euro's.
Gaat hier ook niet zozeer om het doel, als om de weg erheen. Voor 2 jaar terug had ik enkel van een weerstand gehoord. En volgens mij zijn er hier vooral mensen die net beginnen. Er zijn genoeg fora voor gevorderden e/o in het engels.

Maar goed. Met een tweede OpAmp een 'zuivere't trigger maken, die je met een interrupt op de arduino uitlees, lijkt mij de snelste manier om het aftellen van de nodige microseconden tot aan de flits te bewerkstelligen. Kan mijn eigen tweede hands flitser niet vinden. Ben benieuwd wie er als eerste met een "aan het ontploffen zijnde ballon"-foto komt. :D :D

Maar ik ben - door encounters elders op dit forum - wat voorzichtig met de intruductie van alles dat ook maar enigszins op een wedstrijdjes verplassen lijkt. :lol:

Advertisement

Berichten: 33
Geregistreerd: 22 Dec 2012, 19:07

Re: HighSpeed fotografie

Berichtdoor muffin » 10 Jan 2013, 00:21

Ja, ben ook niet zo gewonnen voor die wedstrijdjes maar wel voor een goed onderbouwd geheel, is stukken belangrijker.

Berichten: 33
Geregistreerd: 22 Dec 2012, 19:07

Re: HighSpeed fotografie

Berichtdoor muffin » 03 Feb 2013, 12:33

Wil het onderwerp nog actueel houden, maar door ander projectje en ziekte wel wat onderuit gegaan. Wordt zeker nog vervolgd!

Berichten: 33
Geregistreerd: 22 Dec 2012, 19:07

Re: HighSpeed fotografie

Berichtdoor muffin » 25 Okt 2013, 20:31

Ben ondertussen wat hersteld van mijn k****r, ook op pensioen gegaan en projectje terug opgenomen:
Zoals beloofd: de eerste foto's: Wat denk je ervan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: HighSpeed fotografie

Berichtdoor nicoverduin » 25 Okt 2013, 21:21

In een woord FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Vorige

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 31 gasten