Arduino Lichtkrant

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 3
Geregistreerd: 27 Dec 2016, 08:35

Arduino Lichtkrant

Berichtdoor marcel1988 » 27 Dec 2016, 08:40

Beste Forum leden,

al enige tijd ben ik bezig met de raspberry pi.
dit wil ik nu gaan uitbreiden naar een Arduino.

Het project wat ik wil gaan doen is als volgt:

Een standaard lichtkrant wil ik voorzien van de informatie die ik via de Arduino doorstuur.
Of die de Arduino zelf door stuurt, via RSS feed bijvoorbeeld.

Heeft iemand tips of desnoods een mooie Tutorial ergens waarmee ik van start kan gaan?

Advertisement

Berichten: 3
Geregistreerd: 27 Dec 2016, 08:35

Re: Arduino Lichtkrant

Berichtdoor marcel1988 » 27 Dec 2016, 16:36

marcel1988 schreef:Beste Forum leden,

al enige tijd ben ik bezig met de raspberry pi.
dit wil ik nu gaan uitbreiden naar een Arduino.

Het project wat ik wil gaan doen is als volgt:

Een standaard lichtkrant wil ik voorzien van de informatie die ik via de Arduino doorstuur.
Of die de Arduino zelf door stuurt, via RSS feed bijvoorbeeld.

Heeft iemand tips of desnoods een mooie Tutorial ergens waarmee ik van start kan gaan?



Ik heb ook een shield display van arduino.
Hier zou ik ook graag de rss feed op willen zien verschijnen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Arduino Lichtkrant

Berichtdoor Koepel » 27 Dec 2016, 18:42

Hallo, ik begrijp je vraag niet zo goed.

Als je een lichtkrant wilt besturen met een Arduino, dan kun je een link geven naar de lichtkrant en noemen welk Arduino board je hebt. Daarna kunnen wij eens kijken hoe ze met elkaar communiceren.
Je noemt een display shield, zou je dan een link willen geven naar waar je het gekocht hebt ? Het kan namelijk van alles zijn. Een eenvoudig LCD display met een paar knoppen, of een kleuren scherm met touch of een electronic ink display.

Er zijn Arduino boards met Wifi of Ethernet, maar dat is nogal basic en even een RSS feed opvragen is lastig. Daar is de Raspberry Pi beter in.

Berichten: 3
Geregistreerd: 27 Dec 2016, 08:35

Re: Arduino Lichtkrant

Berichtdoor marcel1988 » 27 Dec 2016, 20:33

Koepel schreef:Hallo, ik begrijp je vraag niet zo goed.

Als je een lichtkrant wilt besturen met een Arduino, dan kun je een link geven naar de lichtkrant en noemen welk Arduino board je hebt. Daarna kunnen wij eens kijken hoe ze met elkaar communiceren.
Je noemt een display shield, zou je dan een link willen geven naar waar je het gekocht hebt ? Het kan namelijk van alles zijn. Een eenvoudig LCD display met een paar knoppen, of een kleuren scherm met touch of een electronic ink display.

Er zijn Arduino boards met Wifi of Ethernet, maar dat is nogal basic en even een RSS feed opvragen is lastig. Daar is de Raspberry Pi beter in.



de hardware die ik gekocht heb is het volgende:

Arduino uno r3
LCD 1602 LCD key pad shield
W5100 ethernet shield

De lichtkrant moet ik nog aanschaffen omdat ik het graag eerst werkend heb op het lcd scherm.
vanuit daar kan ik verder programmeren.

Raspberry pi heb ik ervaring mee,
het probleem alleen hiermee is dat ik het tot nu toe alleen via een webserver werkend heb gekregen.
en het meeste van raspberry pi is kant en klaar, ik wil graag het programmeren handmatig doen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Arduino Lichtkrant

Berichtdoor Koepel » 28 Dec 2016, 10:43

Het lijkt misschien vreemd, maar daar kunnen we niet zoveel mee.
Er bestaan heel veel verschillende Uno R3 boarden en LCD keypad shields en er bestaan zelfs verschillende Ethernet W5100 shields.
Daarom hebben we graag een link naar het product, en dan ook specifiek naar het product dat jij gekocht hebt.

Als je zelf nog niet weet welke lichtkrant je gaat kopen, dan kunnen wij moeilijk een vraag daarover beantwoorden.

Dit is een voorbeeld om een webserver te draaien : http://playground.arduino.cc/Code/WebServerST
Zoals je ziet is daar veel code voor nodig. Daarom is het eenvoudiger om dat soort dingen op een Raspberry Pi te doen.

Een Arduino Uno met een Ethernet Shield heeft al snel te weinig geheugen wanneer je zowel het Ethernet gedeelte als het SD-geheugenkaartje gaat gebruiken. De Arduino Uno heeft maar 2kbyte ram geheugen voor buffers en variabelen.

Je kunt zoeken naar projecten met Arduino en RSS webfeeds, dan heb je een paar voorbeelden.
Wanneer je er eentje gevonden hebt die je aanspreekt, dan kun je een link geven zodat wij er eens naar kunnen kijken.

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten