aquarium controller probleem

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor pedro koi » 08 Jan 2017, 18:58

hoi koepel
als ik meet heb ik op de zijde hv aan de klok 4.22volt
als ik meet bij de bmp180 chip die op de lv zijde zit heb ik 4.12volt

Advertisement

Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor pedro koi » 08 Jan 2017, 19:23

als ik deze uitleg mag geloven doen die waarschuwingen tot niets en hoef ik de code niet te veranderen ervoor.

What you're missing is those are warnings, and "not" errors. They're basically meaningless, and it's ridiculous that "deprecated" warnings are even shown. Every program I write has 100s of them, and they get in the way of finding the REAL errors, since both warnings and errors use the same font color. Just a big PITN.

You see, everyone else in the world uses char* to declare strings, but Ardunio tries to force use of String instead. However, char* works 100%, whereas the String operator has bugs.

Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor pedro koi » 08 Jan 2017, 19:54

@koepel zonet alle bedrading her daan met de reserve chips nu werkt men klok wel als ik de sketch upload van de bmp180 als test werkt die ook terug oef er moet dus toch ergens iets verkeerd geweest zijn.
nu test schets maken om het tevoorschijn te halen op men lcd en als dat gelukt is kan ik het ook afwerken in men aquarium schets ik nu al heb.
dan nog men fans werkend krijgen en ben klaar met wat ik wil hebben kan dan beginnen aan men aqua kap waar alles komt in te zitten en de print waar alles op komt te zitten aan verbindingen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor nicoverduin » 08 Jan 2017, 23:14

pedro koi schreef:als ik deze uitleg mag geloven doen die waarschuwingen tot niets en hoef ik de code niet te veranderen ervoor.

What you're missing is those are warnings, and "not" errors. They're basically meaningless, and it's ridiculous that "deprecated" warnings are even shown. Every program I write has 100s of them, and they get in the way of finding the REAL errors, since both warnings and errors use the same font color. Just a big PITN.

You see, everyone else in the world uses char* to declare strings, but Ardunio tries to force use of String instead. However, char* works 100%, whereas the String operator has bugs.
wat hij zegt is niet helemaal juist. Op de eerste link als je gezocht zoals ik had aangegeven kreeg je vier verschillende mogelijkheden hoe dit toegepast wordt. Er stond ook een goede bij. Zonder String. Moet je er wat aan doen? Tuurlijk niet totdat arduino een keer met een nieuwere versie vande compiler komt en jij merkt dat het nu errors zijn..... en dan hopen dat de auteur zijn libraries heeft aangepast.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor Koepel » 09 Jan 2017, 03:53

Beneden de 4.5V twijfel ik aan de betrouwbaarheid. Gebruikt het display veel stroom ?
Probeer eens een adapter van 7.5V er bij te plaatsen voor de Arduino, in de power barrel jack.

Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor pedro koi » 09 Jan 2017, 09:44

geen idee koepel van het scherm is wel gemeten met usb aansluiting van pc als voeding en is een 3.2lcd scherm.
dus in plaats van de voeding van de pc deze vervangen naar voeding van 7.5volt in de jack
Laatst gewijzigd door pedro koi op 09 Jan 2017, 09:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor pedro koi » 09 Jan 2017, 09:46

@nico het gaat hem om deze oplossing als ik juist ben.

Code: Alles selecteren
char text[] = "This is some text";

Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor pedro koi » 09 Jan 2017, 09:59

kan iemand mij dan misschien op weg helpen zelf lukt het me niet heb al een en ander geprobeerd om die char regel in te plannen.
Code: Alles selecteren
void loop()
{

  //---------------------------------------------------------------------------------------
  //kiezen kleur tekst en achtergrond lcd scherm
  //---------------------------------------------------------------------------------------
  myGLCD.setColor(0, 255, 0);//kleur lettertype
  myGLCD.setFont(SmallFont);

  //--------------------------------------------------------------------------------------
  //print tekst op het lcd scherm
  //--------------------------------------------------------------------------------------

  myGLCD.print ("pedro schrimp tank", 100, 5);

}

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor nicoverduin » 09 Jan 2017, 10:39

in de vorige topic maak je een array met de tekst. Dan kun je in het laatste topic de tekst vervangen door text. En klaar.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 91
Geregistreerd: 23 Okt 2013, 05:50

Re: aquarium controller probleem

Berichtdoor pedro koi » 09 Jan 2017, 10:53

intussen heb ik de barometer ook werkend op men lcd scherm, nog wat werk die melding regels moeten er nog uit en dan men fan's werkend krijgen.

VorigeVolgende

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten