Hulp bij Schoolopdracht " Weerstation "

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 Mei 2016, 11:12

Hulp bij Schoolopdracht " Weerstation "

Berichtdoor Mariioo » 04 Mei 2016, 11:20

Welkom allemaal.

Ik ben een student aan de HBO ICT en we hebben een opdtacht gekregen om een Weerstation te bouwen met gebruik van arduino.
Zelf ben ik nog niet zo ver met de kennis om alles gelijk te maken. Daarom vraag ik om hulp.
Ik wil wel alles zelf schrijven qua code maar ik heb een zetje nodig in de goede richting.
Dit is mijn opdracht, en ik heb ook alles al op gemonteerd op me plaat + arduino uno.

Weekopdracht Weerstation
Must
Maak een prototype van een weerstation.
• De windrichting simuleren we met 4 drukknoppen;
• De windsnelheid is een potentiometer;
• De temperatuur wordt met een PTC gemeten;
• Deze wordt weergegeven in graden Celcius op basis van een lineare schaal;
• De hoeveelheid licht wordt gemeten met een LDR.
De meetgegevens worden vanuit de Arduino doorgezonden via de seriële poort naar de laptop/PC. Deze communicatie is beschermd tegen eenvoudige overdrachtsfouten. Voor de verwerking in Processing mag je een eenvoudige weergave van b.v. 4 getallen kiezen.

Should
Maak in Processing een nette thermometer-weergave van de temperatuur, licht en windsterkte gecombineerd met een kompas-weergave van de windrichting.
Should
Led thermometer: De gemeten temperatuur tussen 15 – 22 graden (instelbaar) wordt middels een rij van 8 LED’s weergegeven.

Could
De temperatuur graden celcius wordt nauwkeurig bepaald op basis van de Steinhart-Hart formule. Op de laptop/PC wordt met de Processing-omgeving uit de course SPD een webserver gerealiseerd. Vanuit een browser kan het weerstation worden uitgelezen.


Hoe begin ik ? Waar start ik mee ?

Iemand tips of ideeën.

Met vriendelijk groet,

Mariioo

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk