Kas

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 Apr 2016, 11:44

Kas

Berichtdoor henky67 » 21 Apr 2016, 11:51

Hallo,

Ik ben laatste tijd bezig met het kweken van mijn eigen groenten.
Nu wou ik graag kijken als het mogelijk was om een kas (geautomatiseerd) te maken met behulp van arduino, en ook het liefste dat je het af kan lezen via internet met behulp van een Ethernet shield.
Ik kwam toen dit filmpje tegen op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=V6Gtxq6MIvU
En ik vond het er persoonlijk behoorlijk mooi gebouwt ect, en dacht bij me zelf dit zou ik ook wel willen maken.
Ik heb er zelf nog vrij weinig verstand van de bedrading en alles en hoe alles zou moeten lopen...

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit zou moeten en wat er in zou zitten of iets dergelijks?
Andere info is ook altijd van harte welkom!!
Ik heb zelf een arduino Uno en een arduino mega.

Alvast bedankt!
Groet Henky67

Advertisement

Berichten: 4068
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Kas

Berichtdoor shooter » 21 Apr 2016, 18:40

de vraag is meer hoe wil je starten en waar denk je te kunnen eindigen, begin eens simpel met een lampje en een sensor.
kijk eerst maar eens een paar filmpjes en dan is de kunst waar begin je mee, en hoe. op arduino.cc zijn een stel instructables hoe het zou kunnen.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kas

Berichtdoor nicoverduin » 22 Apr 2016, 10:00

Paul geeft het al aan. Begin klein enleer de arduino kennen. Technisch is het zonder meer mogelijk. In de uitvowring komt er nog wel eea bij kijken. Vochtigheid, temperatuur, kleppen sturen, motor voor evt beluchting. Ethernet kan maar betekent weer een kabel. Wifi zit je vaak met de afstand. Lora is een interessante optie maar daar begin ik nu net zelf mee. Maar dan kan ik wel tot 4 km overbruggen. Draadloos
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten