433mhz transmitter stoort

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 26
Geregistreerd: 04 Apr 2012, 09:42

433mhz transmitter stoort

Berichtdoor r2d2 » 12 Apr 2016, 21:23

Hoi,

Ik zit in een testfase met 433 mhz transmitter en receiver. Ik heb een 433mhz transmitter en receiver op de arduino aangesloten en gebruik de Remoteswitch library van Randy Simons. Met het script ShowReceivedCode krijg ik de code van de KaKu te zien en gaat het licht aan en uit. Alles aangesloten zoals het in de voorbeelden staat.
Zodra ik de Transmitter spanning geef ontvang ik niets meer en gaat ook het licht niet meer uit.

Ik heb dus het idee dat de transmitter storing of ruis op de 433mhz veroorzaakt. Daarop heb ik een pull down weerstand van 100K (ook 10K geprobeerd) tussen de data in op de transmitter en de ground gezet. Op data in komt rechtstreeks de data vanuit arduino. Als ik dus niets stuur, wordt de data in naar nul getrokken en zou er dus niets moeten gebeuren. Echter doet het dat dus wel. Het maakt niet uit of ik data in los koppel. De KaKu ontvanger ontvangt nog steeds geen signaal. De + loskoppelen verhelpt dat probleem wel even.

Iemand enig idee waarom?
Groeten van René

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: 433mhz transmitter stoort

Berichtdoor nicoverduin » 12 Apr 2016, 22:54

Welke zender en ontvanger heb je?
En heb je die zender aangesloten volgens de text op het bordje(omdat die nog wel eens veranderen bij de leveranciers)?
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten