fan controller met lcd

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 Apr 2016, 11:39

fan controller met lcd

Berichtdoor kommoon » 01 Apr 2016, 11:44

Ik ben een totale leek op het gebied van arduino, toch wil ik een project maken met een touchscreen scherm in de 5.25 inch drive bay van een computer te bouwen voor het gebruik als fan controller, de enigste manier die ik kon bedenken was d.m.v een arduino bordje, zou dit mogelijk zijn en zo ja kan iemand mij hier uitleg over geven?


Mvg

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: fan controller met lcd

Berichtdoor nicoverduin » 01 Apr 2016, 16:12

Technisch kan het:
a) je moet eerst de Arduino UNO (is groot zat) leren beheersen. Dus volg en leer van de bijgesloten tutorials
b) koop een temperatuur sensor en ga ermee experimenteren
c) als je de FAN regelbaar wil hebben, heb je een mosfet drivertje nodig als het 12V is en leer hoe de Arduino met PWM werkt.
d) als je een touch screen wil gebruiken, vraag eerst voordat je koopt. Er zijn nu veeeeeeeel eenvoudigere oplossingen dan al dat geklooi met de standaard TFT. Google eens op Nextion TFT. En ga nu niet eerst kopen en dan vragen. Grote kans dat je de verkeerde besteld. Als goed Nederlander.
Maar ga je eerst alles bij elkaar kopen...... Tja grote kans dat je het verkeerde bestelt. Anders had je de vraag hier niet gesteld.
Ga nog ook niet proberen alles tegelijk te doen..... Want dan verzuip je en loop je aan alle kanten vast.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten