Aansturing RITECH/Iphone5s met sensor handschoenen?

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 18 Mrt 2016, 15:24

Aansturing RITECH/Iphone5s met sensor handschoenen?

Berichtdoor Bass3000 » 18 Mrt 2016, 16:05

Hallo,

Ik heb als leek een Arduino vraag.

Voor een afstudeer project waar ik mee aan het werk ben vertelde mij iemand dat Arduino misschien wel de oplossing kan bieden voor mijn probleem. Het gaat een werk worden waarbij je als deelnemer kan ervaren hoe doofblinden de wereld beleven.

Ik wil 2 Ritech 3d brillen met iphone5s, aansturen met sensor handschoenen. Dat wil zeggen, er staan twee stoelen tegenover elkaar waar twee personen op gaan zitten die sensor handschoenen aanhebben en allebei een Ritech op. Als de twee personen elkaars handen vast pakken gaat de 3d video in de bril lopen, als de handen worden los gelaten staat de 3d film weer stil.

Om de brillen met de sensor handschoenen (die nog niet daadwerkelijk gevonden zijn...) aan te kunnen sturen werd mij verteld dat dat met Arduino zou kunnen?

Ik heb er erg weinig verstand van en ben opzoek naar hulp! Ik heb een tekening van de opstelling bij gevoegd.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij zou kunnen helpen.

Groet!

Bass

3d video installatie.jpg
3d video installatie.jpg (66.74 KiB) 2185 keer bekeken

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Aansturing RITECH/Iphone5s met sensor handschoenen?

Berichtdoor nicoverduin » 18 Mrt 2016, 17:10

Hoewel het een mooie opdracht is, ben je nogal wat van plan.
Ik las vanochtend ergens dat er een bedrijf van plan is om handschoenen op de markt te brengen met een verwachtte kostprijs van rond de 250 euri. Onbekend is nog hoe die gaan interfacen ed.
Wil je ze zelf maken dan zou je kunnen denken aan:
a) neopreen handschoenen (duikershandschoenen: sterk en felxibel)
b) zelf flex regelaars maken. zie : http://hackaday.com/2012/06/04/making-f ... the-cheap/
c) Per handschoen kun je dan een kleine wearable Arduino nemen oid.
d) protocol definieren om via de Serial te praten met andere machine.
e) eventueel schakelaars (tactile switch) in de vingers bouwen

Maar dan ben je er nog niet. Je moet ook nog praten met die Iphone5S. Dat zal vermoedelijk bluetooth zijn. En dan is het de vraag of er een 3D video player app is die reageert op Bluetooth opdrachten. Zo niet mag je ook nog eens een app bouwen die dat wel doet.

Samenvattend:
Kan de Arduino sensordata uit een handschoen oppakken en doorgeven aan een smartphone ja mits er een app is die daarop reageert.
En als je nog geen kennis bezit hierover heb je nog wel een paar uitdagingen.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten