Arduino gekoppeld aan Wikipedia

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 Feb 2016, 11:36

Arduino gekoppeld aan Wikipedia

Berichtdoor Mvos » 29 Feb 2016, 12:34

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb daarbij ook weinig verstand van de arduino en alle toepassingen die er bij komen kijken. Ik ben een Grafisch student op ArtEZ en bezig met een opdracht over Wikipedia.

Het is de bedoeling dat ik een arduino heb met een API die gekoppeld is aan Wikipedia. Elke keer als er een nieuw artikel word geplaatst op Wikipedia moet er een plant water krijgen, of een zaadje gezaaid worden.

Het is nog een heel open idee en ik hoop dat het duidelijk is. Er zijn heel veel filmpjes van hoe je een self watering arduino maakt met snoertjes, pompjes en sensoren in de aarde. Die sensoren heb ik niet nodig maar de manier hoe er water gepompt wordt wel.

Ik heb een arduino en een servo tot mijn beschikking en ik hoopte of er hier een aantal mensen zijn die mij verder zouden kunnen helpen?

Ik hoor het graag!

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arduino gekoppeld aan Wikipedia

Berichtdoor nicoverduin » 29 Feb 2016, 13:43

Ik zou eerst het concept uitwerken. Maak een plaatje / overzicht wat je precies wilt. Dan begrijpen wij het ook voordat we weer allerlei richtingen opgestuurd worden.
Maar hou er wel rekening mee dat daar jij een student bent het de bedoeling is dat jou opdracht niet door ons uitgevoerd wordt. Dus richting ... Ja, Uitvoering.... Nee.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino gekoppeld aan Wikipedia

Berichtdoor shooter » 29 Feb 2016, 20:20

als je iets met ethernet wilt doen dan heb je natuurlijk een ethernet shield nodig das logisch.
verder een druppelaar (ofwel een infuussetje) daar zit een regelaar tussen en die kun je aan de servo zetten. dan kun je de snelheid van druppelen regelen.
verder zit er een buisje aan, waar je de druppels kunt tellen.(met een lichtsluis).
verder een voeding op 5 Volt.
de software is niet zo moeilijk, alhoewel ik me wel afvraag wat wikipedia ermee te maken heeft.

ga eens naar de HAN, die gebruiken ook arduino, wellicht samenwerken met hen.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten