Servo CNC Arduino

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 59
Geregistreerd: 19 Mrt 2015, 01:17

Servo CNC Arduino

Berichtdoor hazanovo » 29 Dec 2015, 10:08

Hallo, het is "vakantie" en ik ben begonnen aan een nieuwe project. Het gaat om een (kleine) CNC milling machine, op paar punten loop ik vast namelijk:

Ik wil graag over naar servomotoren, daar heb ik ook een cnc programma bij gevonden.
Wanneer ik deze "compile" met de arduin krijg ik een reeks aan fouten:::

#include <stdio.h>
#include <termios.h>
#include <sys/ioctl.h>
#include <stdlib.h>
#include <string.h>
#include <time.h>
#include <sys/time.h>
#include <dirent.h>
#include <math.h>
#include <unistd.h>
#include <fcntl.h>

deze library's kan de arduino niet vinden, begrijpelijk want ik heb deze ook niet.

Dus dan zoek ik bijvoorbeeld termios.h library (bijlage) en kom ik uit op een pagina waar de code staat,
Wat doe ik er vervolgens mee ? Waar naartoe kopiëren ? Zelfde als met de Multistepper.h, wat te doen met de cpp code ? :(
Hoe voeg je dat toe aan je library. Want alle andere library's hebben een map met bijv. Accelstepper.cpp + voorbeelden en readme,s.
En termios.h staat alleen een cpp code bij. :cry:

Dan nog een vraag, programma CNC_v0_5 (bijlage) is voor de linux ? Kan het ook gemodificeerd worden voor windows ?

mvg Ivan

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Servo CNC Arduino

Berichtdoor shooter » 29 Dec 2015, 20:39

een library moet naar de folder library en dan in een folder met dezelfde naam als de header dus bijv library/multistepper/multistepper.h
als je ze zo bij elkaar zoekt krijg je meestal versie problemen, dus zoek eens of je het geheel als zip kunt krijgen.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten