Hulp a.u.b. project led vitrine kast

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Nov 2015, 15:06

Hulp a.u.b. project led vitrine kast

Berichtdoor ToYo23 » 28 Nov 2015, 17:02

Hallo allemaal.

Ik heb totaal geen ervaring met arduino, of het programmeren hiervan.
Ook heb ik weinig verstand van electronica, maar heb al wel diverse led-strips gesoldeerd en aangesloten.

Toch wil ik graag mijn 14 etages, 1.56m breed bij 1.33m hoog bij 0.13m diepe vitrine kast met auto schaalmodellen verzameling willen voorzien van enkel witte led verlichting.
Per verdieping staan 9 a 10 schaalmodellen naast elkaar (0.5cm tussenruimte).

Hierbij wil ik de led verlichting (waarschijnlijk led-strips, of een paar ledjes per schaalmodel) iets speciaals laten doen.

Ik wil dat de led verlichting bij het inschakelen (en afhankelijk van het programma ook gedurende de tijd dat ik de verlichting wil laten branden) een bepaald patroon/effect geven.

Bijvoorbeeld:
1. Een soort oude tl-buis-verlichting knipperende inschakeling effect van beneden naar boven of andersom (misschien willekeurig als dat mogelijk is)
2. Trap verlichting met vertraging, eerst de onderste verdieping aan dan de 2e aan enz. opstapelend of andersom.
3. Led verlichting aan per schaalmodel 1e. 2e. 3e. zigzag omhoog of omlaag. (bij een led-strip misschien 1 digitale led-strip?)
4. Op en afbouwende gloeiende verlichting per schaalmodel willekeurig per schaalmodel.
5. Verlichting aan/uit geprogrammeerd per schaalmodel in combinatie met muziek (niet reagerend op decibel hoogte maar zelf een patroon geprogrammeerd)
6. Combinatie van deze verschillende opties, of verschillende schakelaars om een bepaald programma te selecteren.
7. Wat er verder nog meer mogelijk is?

Ik heb deze dingen in mijn hoofd zitten maar heb geen idee hoe ik dit kan realiseren.