Hulp gevraagd bij draadloze overbrugging thermostaat-CV

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 09 Nov 2015, 20:44

Hulp gevraagd bij draadloze overbrugging thermostaat-CV

Berichtdoor MCR » 09 Nov 2015, 21:33

Beste forumleden,

Mijn naam is Michael en ik ben nieuw hier. Niet alleen op dit forum, maar ook op het gebied van toepassing van Arduino's.

De reden dat ik hiermee aan de slag is wil de volgende: Enige tijd geleden heb ik de Anna thermostaat laten installeren. De CV-ketel is een Atag A244C en hangt momenteel nog in de keuken. Er is in de woning geen thermostaatdraad aanwezig en daarom hangt de Anna vlak onder de ketel. Ik wil de ketel naar zolder verplaatsen en de thermostaat in de woonkamer hebben zonder hiervoor een draad door het hele huis te trekken.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om met 2 arduino's en deze zender- ontvangermodule deze draadloze overbrugging tussen ketel en thermostaat te realiseren. HIER meer info over toepassing.

De thermostaat en ketel communiceren via het OpenTherm Protocol, wat een modulerend signaal is. Mocht een dergelijk signaal niet op deze manier overgebracht worden, dan kan ik ook gebruik maken van de gewone aan/uit schakeling van de ketel.

Enkele vragen:

1. Welk type Arduino board heb ik nodig voor dit project?
2. Hoe alles aan te sluiten?
3. Hoe kom ik aan de benodigde Sketch? (Is de Sketch bij het Youtube-filmpje voor dit doel aan te passen?)

Alvast enorm bedankt voor jullie reacties en hulp!!

Groet,

Michael

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Hulp gevraagd bij draadloze overbrugging thermostaat-CV

Berichtdoor shooter » 09 Nov 2015, 22:45

ja het kan wel, die anna heeft echter wel voeding nodig.
uiteraard een communicatie apparaat, in de zender hoef je alleen maar te kijken of het signaal actief is dan zet je de zender aan anders uit.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Hulp gevraagd bij draadloze overbrugging thermostaat-CV

Berichtdoor shooter » 09 Nov 2015, 22:53

even gezocht zoek op arduino opentherm en dan vindt je pale blue dot en freddy martens.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 09 Nov 2015, 20:44

Re: Hulp gevraagd bij draadloze overbrugging thermostaat-CV

Berichtdoor MCR » 09 Nov 2015, 23:46

shooter schreef:even gezocht zoek op arduino opentherm en dan vindt je pale blue dot en freddy martens.


Bedankt... Dat had ik ook al gevonden. Het gaat mij echter niet om het monitoren of manipuleren van de signalen. Het gaat mij er alleen maar om om het signaal draadloos over te brengen:

Thermostaat>>Arduino1>>zendermodule-----draadloos signaal-----ontvangermodule>>Arduino2>>CV-Ketel

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Hulp gevraagd bij draadloze overbrugging thermostaat-CV

Berichtdoor shooter » 10 Nov 2015, 22:57

ja verder kijken dan zie je dat het gedaan wordt.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 30 gasten