nog meer profielwerkstuk :)

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 Aug 2015, 10:05

nog meer profielwerkstuk :)

Berichtdoor jurgenroman » 24 Aug 2015, 10:15

ik zag de andere profielwerkstuk post ook al en dacht dat er hier misschien nog iemand is die ons ook zou willen helpen :)

Een vriend van mij en ik willen voor ons profielwerkstuk een combinatie tussen een raspberry pi en arduberry (een arduino die direct op de raspberry pi gezet kan worden) doen. Het idee is om wanneer je op je telefoon op een bepaalde knop klikt er een licht (mbv een arduino relay shield) aan of uit gaat. Is er iemand die met zoiets ervaring heeft en is het mogelijk dit op deze manier te doen?

hopelijk kunnen jullie ons helpen en alvast bedankt.

mvg,
Jurgen Roman

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: nog meer profielwerkstuk :)

Berichtdoor shooter » 24 Aug 2015, 22:16

alleen de raspberry is al genoeg hoor, daar zit ook al een uitgang op waarmee je via een ic (uln2003) een relais kunt bedienen.
om het wat moeilijker te maken zou je met je arduberry via een communicatie kunnen maken.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 24 Aug 2015, 10:05

Re: nog meer profielwerkstuk :)

Berichtdoor jurgenroman » 25 Aug 2015, 14:58

shooter schreef:alleen de raspberry is al genoeg hoor, daar zit ook al een uitgang op waarmee je via een ic (uln2003) een relais kunt bedienen.
om het wat moeilijker te maken zou je met je arduberry via een communicatie kunnen maken.



Dankjewel voor je reactie.

Iets moeilijker is natuurlijk nooit slecht, maar door met de arduberry connectie te maken wordt de raspberry pi een beetje overbodig of niet?

Is het handig om iets als piui te gebruiken voor een project als dit?

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: nog meer profielwerkstuk :)

Berichtdoor shooter » 25 Aug 2015, 17:29

wat je maakt ligt natuurlijk vooral aan het niveau en wat je daarin reeds afgesproken hebt met de docent.
en natuurlijk jullie kennis en ambitie.
en ja je hebt maar een processor nodig, en welke je pakt ligt helemaal aan jullie en wat je wilt bereiken.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten