Projecten website

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Projecten website

Berichtdoor hmjswt » 21 Jul 2012, 17:24

Beste mensen,

Om verslag te doen van mijn Arduino projecten heb ik een website gemaakt.
Reacties, op- en aanmerkingen zijn zeer welkom.

http://home.tiscali.nl/swt

Groet,
Henk Siewert

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Projecten website

Berichtdoor pjh » 22 Jul 2012, 00:48

Je site ziet er veelbelovend uit. Ben vooral benieuwd naar je raketaspiraties.
Op je homepage vraag je je af waarom een programma een sketch heet. Nu weet ik het niet zeker (ken de arduino zelf pas een klein jaar), maar volgens mij is de arduino ide gebaseerd op de ide van processing en wiring. Processing zelf is bedoeld om kunstenaars makkelijker met computers te laten werken. De void loop() heet void draw() in processing. Een programma heet een sketch, omdat het bedoeld is als gereedsschap voor de kunstacademie. Het geheel is weer een schaal om C heen.
Ik hoor graag als ik het mis heb.

Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Re: Projecten website

Berichtdoor hmjswt » 22 Jul 2012, 12:28

Hi PJH,

Ah, natuurlijk. Was nog niet tot me doorgedrongen dat het daarom sketch heet.
Wel grappig. Ooit is de BASIC programmeertaal ontstaan omdat men begin 60'er jaren kunstenaars het makkelijker wilde maken om met computers te werken.

Groeten,
Henk Siewert

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Projecten website

Berichtdoor pjh » 23 Jul 2012, 00:20

BASIC is voor mij ook de basis voor mijn 'programmeer kunsten'. Heb eigenlijk na BASIC alles laten liggen op een mini beetje HTML en PHP na. Tot ik in een tijdschrift een artikel over Processing.org tegen kwam. Toen kon ik eindelijk weer "grafische dingen" programmeren, zoals ik met BASIC gewend was (SCREEN 12, LINE, CIRCLE, etc). Het komt allemaal een beetje terug, nu ik een DuinoMite van Olimex heb liggen. Deze PIC32MX microprocessor luisterd naar BASIC! Je kunt er ook een Arduino shield op zetten, maar libraries werken eigenlijk niet. Moet je zelf maken. Via de labraries van PROCESSING kwam ik op de arduino. De twee werken makkelijk samen, zoals je vast weet. groet, Paul

Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Re: Projecten website

Berichtdoor hmjswt » 23 Jul 2012, 11:08

Hallo Paul,

Ik heb al een tijdje een oogje op de DuinoMite-Mega.
Doet me denken aan de microcomputers die we in de 80'er jaren hadden.
Als je die aanzette zat je gelijk in BASIC. Werkte heel goed en prettig.
Ik heb nog steeds een, werkende, ZX81 met een 16K pak. Daar maak ik af en toe nog wel eens een programmatje op.
Ik denk dat ik in augustus, als mijn hobby budget het weer toelaat, een DuinoMite-Mega aan ga schaffen.
Weet jij misschien waar je zo'n DuinoMite-Mega voor een redelijke prijs kunt krijgen?
Ik weet alleen Antratek. Maar die rekent 10 Euro voor het verzenden!

Zouden we de forumbeheerders zover kunnen krijgen dat ze een DuinoMite deel op het forum maken?

Voorlopig ga ik maar eens informatie over de DuinoMite verzamelen.

Groeten,
Henk Siewert

Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Re: Projecten website

Berichtdoor hmjswt » 23 Jul 2012, 11:23

Hallo Paul,

Zat zojuist je bericht nog eens te lezen. Daar schijf je "Toen kon ik eindelijk weer "grafische dingen" programmeren, zoals ik met BASIC gewend was (SCREEN 12, LINE, CIRCLE, etc)".
Maar dat kan toch nog steeds.
GW-BASIC en QBASIC en dergelijke kun je nog steeds onder Windows gebruiken.
En je kunt natuurlijk altijd je computer onder MS-DOS, eventueel vanaf een floppy, opstarten.
Dan kun je, net als vroeger, lekker stoeien met BASIC

Groeten,
Henk Siewert

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Projecten website

Berichtdoor pjh » 23 Jul 2012, 12:14

Klopt. Grafisch programmeren kon altijd wel. Met GW-basic quick basic. Precies zoals je het schrijft. Maar basic is niet erg snel en Processing wel. Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen: met processing kon ik een stap verder komen, zonder al te ingewikkelde programmeertaal, kwa graphische mogelijkheden. In BASIC kun je bijvoorbeeld niet een 1200x800 venster met 16k kleuren maken.
Ik heb een gewone dinoMite. Heb hem via een veiling op ebay gekocht onder de verkoopprijs. Ik meen 22 dollar oid. Kan ook meer zijn, moet ik opzoeken. Op dit moment zie ik geen aanbiedingen op eBay van Olimex. Het was echt heel simpel. Heb de eerste stappen (onhandig) gefilmd en op youtube gezet (http://youtu.be/oJBR4LsL9fA noem dit filmpje elders ook op dit forum). Het was stroom/keyboard/monitor/geluid aansluiten en klaar. Opstarttijd is verwaarloosbaar. Ik vond op de site van OLIMEX een Z80 emulator/project voor de DuinoMites. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 188
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:12

Re: Projecten website

Berichtdoor Duality » 26 Jul 2012, 02:06

die link (in eerst post) die doet het bij me niet.

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Projecten website

Berichtdoor pjh » 28 Jul 2012, 14:18

Hij deed het wel nu inderdaad niet. Needs a fix....

Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Re: Projecten website

Berichtdoor hmjswt » 08 Aug 2012, 12:22

Hallo,

Sorry, komt van de week nog in orde...

Groetjes,
Henk SWT

Volgende

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten