hoe werkt de functie Attache Interrupt / PulseHandler

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 Jan 2014, 19:13

hoe werkt de functie Attache Interrupt / PulseHandler

Berichtdoor Deesse » 28 Mrt 2015, 17:42

Ik ben een beginner, maar heb mbv stukjes codes al een projectje in elkaar gedraaid om de snelheid te meten van een wiel
hiervoor gebruik ik een reedcontact van een fietscomputer
In principe werkt het wel, maar niet helemaal goed, daarom mijn vraag of iemand een stukje code kan lezen en kan aangeven wat ik nu fout doe?
bij voorbaat dank.

ARDUINO UNO met LCD 16x4

Hoe werkt het commando AttacheInterrupt / PulseHandler ??

De bedoeling is om m.b.v. een reedcontact de snelheid te meten van een draaiend wiel
Hiervoor worden de pulsen geteld
en vervolgens omgerekend naar de snelheid in km/uur
De snelheid moet op een LCD display getoond worden.

om ervoor te zorgen dat de pulsen altijd geteld worden en niet verstoord worden door de routine om de display aan te sturen
wordt de functie PulseHandler gebruikt

Echter het werkt niet naar behoren

bij de start verschijnt op de display de waarde 572 km/u en P krijgt meteen de waarde 1
Zodra de pulsen gedetecteerd worden telt de pulseteller prima, geen last van bouncing
De km/u echter gaat met sprongen van 3-5 km/u omhoog of omlaag, ook bij heel langzaam de snelheid aan te passen.
of te wel: hij wil de tussenliggende waarden niet printen.

Als ik via de seriele monitor kijk, krijg ik een overload aan pulsen gemeld (uiteraard)
zet ik vervolgens een delay er achter van 1000 msec dan gaan ook de pulsen met meerdere eenheden omhoog
of te wel de pulsehandler heeft last van de delay die in de voidloop zit.

Dit is wat ik gemaakt heb, wat doe ik fout ??

Code: Alles selecteren

#include <LiquidCrystal.h>                 // include the library code:
LiquidCrystal lcd(12, 11, 6, 5, 4, 3);     // deze verwijst de library naar de pins van de lcd (RS, E, DB4, DB5, DB6, DB7)