pws eye-borg

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 Mrt 2015, 16:19

pws eye-borg

Berichtdoor timothy7850 » 07 Mrt 2015, 16:30

Voor mijn pws, een riem met daarin 3 ultrasone sensoren die vibratie motortjes laten trillen,

heb ik een code nodig die de motortjes onder kortere intervallen laat trillen als een object in de buurt komt van de ultrasone sensor.

Nou heb ik groten deels de code al af, alleen weet ik niet hoe ik de interval van de specifieke motor kan veranderen.

Ik was begonnen met eerst een variërende delay tussen elke motor te zetten, maar dat zorgt er dan voor dat de derde motor pas kan trillen als de eerste twee dit al gedaan hebben.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld te zeggen digitalWrite(motorPin_1, HIGH) *voor X seconden* ; met in plaats van X een variabele die afhangt van de afstand van de sensor?


hartelijk dank,

Tim Klaassen

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: pws eye-borg

Berichtdoor nicoverduin » 07 Mrt 2015, 16:40

Zie blink zonder delay. Daar werken ze met een timer.... Wat je hier voorstelt kan in ieder geval niet. Blink without delay werkt met een timer die een ingestelde waarde heeft. Als je nu die waarde veranderd, verander je ook de duur dat je digitalWrite kan werken.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: pws eye-borg

Berichtdoor shooter » 07 Mrt 2015, 21:22

jawel dat kan wel hoor, want je kunt gewoon zeggen als (current - start)> setting dan actie
en je mag de setting gewoon veranderen hoor.
jij moet dat dus drie keer doen dus start1 start2 en start3 en setting1 setting2 en setting3 doen.
dat wordt een if in de loop (nee ik zal niet de oplossing vertellen nico)
dan als de if raak is dan of een functie aanroepen of gewoon het motortje een andere snelheid geven

motoren kunnen NOOIT direct op een uitgang dus er MOET een transistor of een ULN of een FET tussen.
je kunt met PWM zelfs de snelheid instellen van elke motor.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten