Portable speaker

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 Feb 2015, 17:41

Portable speaker

Berichtdoor thymenton » 24 Feb 2015, 17:47

Hallo,

Ik ben op school bezig het arduino onder de knie te krijgen.
We moeten een project volgen waarin we een arduino bordje iets moeten laten aansturen.

Ik ben van plan een portable speaker te maken.
Nou zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken en ben ik benieuwd of iemand mij een beetje de goede richting in kan brengen.

Ik wil voor de verbinding de HC-06 bluetooth module gebruiken, weet iemand of deze hiervoor geschikt is en of het uberhaupt mogelijk is met arduino audio te streamen?

Vriendelijke groet,

Thymen van Luijn

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Portable speaker

Berichtdoor nicoverduin » 24 Feb 2015, 20:23

Ik zou me niet rijk rekenen....... Je haalt amper bandbreedte, de resolutie van de Arduino analoge poort is veel te laag (10 bits) en je sample frequentie is ook veel te laag. En dan moet je ook nog een bluetooth gaan aansturen. Je zit nog in de fase dat je bezig bent de Arduino te leren kennen..... Anders had je gelijk wel geweten dat dit niet echt geweldig is.
Alternatief is een Arduino - MP3 shield en deze dan te besturen vanuit de Arduino. Dan moet je nog wel een verbinding maken met Bluetooth met je Smartphone?
Ander alternatief is zo'n goedkoop MP3 playertje (ebay paar dollar oid) en dan de PCB eruit slopen. Uitzoeken hoe je de knoppen kan bedienen en dat dan via een experimenteer shield doen.
Bij bluetooth is het altijd weer een verassing in hoeverre het wel of niet werkt. De meeste smartphones werken tegenwoordig met BLE (bluetooth light energy) en die werken (Iphone tenminste) niet altijd met die HC modellen. 't is dat je het weet.
Dus is alles afhankelijk hoe "handig" jij bent die bepaalt of je alles moet kopen of kan maken en daarbij corresponderende prijskaartje.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 24 Feb 2015, 17:41

Re: Portable speaker

Berichtdoor thymenton » 24 Feb 2015, 21:24

Hallo,

Ik wil je bedanken voor je tijd en je reactie op mijn topic. Ik zal me eerst meer verdiepen in arduino en kijken hoe ik het anders kan aanpakken.
Groetjes,

Thymen

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Portable speaker

Berichtdoor shooter » 24 Feb 2015, 23:52

ja kan wel hoor, 10KHz is maximum geluid, dus goed zat, een buffer is geen luxe voor de bluetooth dus deze extern houden.
of een MOD player extern.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten