Upgrade Kids-Car

Projecten die niet passen in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar

Re: Upgrade Kids-Car

Berichtdoor Koepel » 12 Sep 2017, 23:53

Het mysterie is opgelost: het was wel griep of zoiets. Ik heb het nu te pakken.
Het leek net alsof ik weer op school zat en het probleem totaal niet zag, dus er moest iets mis zijn ;)

In mijn sketch zonder delay draaide de loop() zo snel, en daardoor zette ik zo vaak de interrupts uit, dat vervolgens de interrupt routine niet lekker meer liep.
De anderen op internet laten de interrupts gewoon doorlopen. De kans dat het dan verkeerd gaat is uiterst klein. Ik schat dat het minder is dan 1 op de 10000 dat er een verkeerde waarde uit zou kunnen komen. Wanneer je iedere 10ms de Servo.write() doet, dan merkt je van die ene verkeerde waarde niets.

De normale manier is om iedere 10ms of iedere 20ms een servo aan te sturen met Servo.write(). Dat wordt dan gedaan met een software timer met millis().

Maar als het ingangssignaal weg valt, dan zou dat gedetecteerd moeten worden. Dan kan bijvoorbeeld een Servo.detach() gedaan kunnen worden.

Advertisement

Re: Upgrade Kids-Car

Berichtdoor AJK77 » 24 Sep 2017, 12:14

FF een update
Gaspedaal is binnen (verrassend snel, net iets meer dan een week)
De zooi in het autootje gebouwd, gekalibreerd en het werkt als een zonnetje.
Het overschakelen van local naar remote laat ik nog telkens door een relais doen.
Krijg het wel enigszins werkend via de arduino maar niet naar behoren dus laat maar zitten.

Iedereen bedankt voor het mee denken.

Vorige

Terug naar Overige projecten