Is er animo voor ARDUINO EVENT bij Netbeheerder Liander?

Berichten: 5
Geregistreerd: 27 Mrt 2014, 14:50

Is er animo voor ARDUINO EVENT bij Netbeheerder Liander?

Berichtdoor Erik » 27 Mrt 2014, 15:10

Beste Arduino-fans,

Mijn naam is Erik van't Wout en ik ben werkzaam bij Netbeheerder Liander. Wij vragen ons af of er onder Arduino-gebruikers animo bestaat voor een Arduino-event bij Lainder in Arnhem.
Dit event zal zich oa richten op de Arduino en de mogelijkheden om deze in te zetten binnen energietechnische vraagstukken/ toepassingen. Uiteraard kunnen andere toepassingen op dit event ook aan bod komen. Kennisdeling zal centraal staan. Wij stellen ons hoofdkantoor hiervoor 's avonds beschikbaar.

Mag ik jou/ jullie vragen om jullie mening ten aanzien van dit event? Zou jij komen? En wat zou jij graag die avond willen doen/ horen?

Veel dank voor je reactie!
Groeten,
Erik
Liander

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Is er animo voor ARDUINO EVENT bij Netbeheerder Liander?

Berichtdoor pjh » 27 Mrt 2014, 22:41

Beste Eric,

Prettig te merken dat "grote jongens" de kleintjes serieus nemen. Mijn eerste reactie is dan ook: wat een mooie kans.
Er zijn op dit moment meer 'events' in de pijplijn, waaronder de ArduinoDag2014 en een initiatief op deze site. Hierom had ik al wat nagedacht over mijn eigen verwachtingen aangaande "Arduino-events" buiten de deur: is het voor mij de moeite waard er heen te gaan?

Wat de Arduino-dag betreft: nee, ik ga niet. Ik verwacht daar een beetje te weinig van net te veel verschillende onderwerpen. Een beetje in het wilde weg knutselen doe ik thuis en voor vragen is er het internet.
Maar een reis naar Arnhem om "de Arduino en de mogelijkheden om deze in te zetten binnen energietechnische vraagstukken/ toepassingen", zou razend interessant kunnen zijn. En dat zit hem dan niet in een bepaalde toepassing die we bij elkaar gaan brainstormen, maar ik het feit dat jullie als grote jongens kennis en ruimte willen beschikbaar stellen. Jullie gaan als het ware "naar beneden". En op mijn beurt zou ik dat weer verder "naar beneden" willen brengen naar de jongsten onder ons. Waar ik warm van word is hoe de Arduino met zijn sensors op een leuke manier kinderen bewust kan maken van hun omgeving. Zet een Arduino in de klas en laat het temperatuur loggen. Maak een windmolen van een fietsdynamo. Laat zien hoeveel stroom een zonnecel oplevert.

Samenvattend lijkt me een dag in Arnhem zinvol als een speerpunt de verticale as is: Bedrijf- hobbyist die graag uitlegt en knutselt - en de kinderen. Om ze te laten zien dat ze binnen hun eigen omgeving veel meer controle hebben dan de thermostaat en lichtknop waar ze van hun vader vanaf moeten blijven.

Voor wat het waard is.
Groet,
Paul

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Is er animo voor ARDUINO EVENT bij Netbeheerder Liander?

Berichtdoor nicoverduin » 29 Mrt 2014, 09:56

Erik schreef:Mag ik jou/ jullie vragen om jullie mening ten aanzien van dit event? Zou jij komen? En wat zou jij graag die avond willen doen/ horen?

Veel dank voor je reactie!
Groeten,
Erik
Liander
Erik, zou jij wat meer kunnen toelichten hoe jij dit ziet? Nu krijg ik er een wat vreemd gevoeld bij of dit een belang van Alliander zelf is of een van jouw zelf als externe? Op zich benb ik altijd wel geïnteresseerd en meen voldoende kennis te hebben om een goede rol te spelen. Maar het is mij niet helemaal duidelijk wat Alliander ervan verwacht.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Is er animo voor ARDUINO EVENT bij Netbeheerder Liander?

Berichtdoor shooter » 31 Mrt 2014, 19:26

Ja hoor, ik zou graag komen,
heb je al eens contact gehad met hack42.nl?
wellicht is dat een goede opsteker
zij doen 3d printen en veel meer van dat soort dingen, zoals een telex sms laten printen bijv.

En Paul die verticale as is dat van je display scanner? doet hij het al?
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Is er animo voor ARDUINO EVENT bij Netbeheerder Liander?

Berichtdoor pjh » 31 Mrt 2014, 23:35

De display scanner wacht op de lasers uit China. Ik wil weten hoe breed ik de DOT / vlek kan maken alvorens de spiegels te fixeren.

Met de verticale as bedoel ik van
boven: geld, naar
onder: enthousiasme
of van
boven: ruimte en materialen, naar
onder: nieuwsgierigheid
of van
boven: investeringswens
onder: toekomst = kinderen.

En omdat ik als voorzitter van de ouderraad op de lagere school van mijn drie dochters betrokken ben bij het onderwijs en één tot twee dagen in de week met een enthousiaste opa het techniek onderwijs verzorg, zie ik een goede rol voor de Arduino weggelegd in het omgevings-bewust maken van onze kinderen. Het 'curriculum wetenschap en techniek' is erg mager bij de meest leergierige onder ons.

Vandaar - nogmaals - deze as van jullie (Liander) via enthousiaste ouders (ik) naar het onderwijs. Geen dure folders en Overheids-sh*t, maar gewoon 20 arduinootjes met licht / temp / RH en een Online-presentatie ervan. Misschien parallel een schooltje in Afrika meenemen en vergelijken? :shock:

Kansen, kansen....

(Omdat hij mij wat waard is.)

Berichten: 5
Geregistreerd: 27 Mrt 2014, 14:50

Re: Is er animo voor ARDUINO EVENT bij Netbeheerder Liander?

Berichtdoor Erik » 01 Apr 2014, 09:33

Dank voor jullie reacties! Het idee van dit event is in eerste instantie kennisdeling ohgv de arduino. Daarnaast wil Liander zich als organisatie presenteren als een technisch innovatief bedrijf. Daarom nodigen wij binnenkort geintresseerden uit om informatie te halen, kennis te delen en elkaar te leren kennen. Dit alles onder het genot van een hapje en drankje. Een definitieve datum volgt nog maar nu streven we naar 22 mei. Hebben jullie wensen mbt sprekers, willen jullie bepaalde onderwerpen uitgelicht hebben, hebben jullie nog vragen? Ik zie reacties graag tegemoet!
Fijne dag!
Erik van't Wout

Terug naar Evenementen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten