Workshop/Cursus regio Utrecht/Zuid-Holland

Berichten: 1
Geregistreerd: 15 Sep 2016, 12:39
Woonplaats: Woerden

Workshop/Cursus regio Utrecht/Zuid-Holland

Berichtdoor Michel » 15 Sep 2016, 13:08

Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en zou graag een leuke Workshop willen bijwonen in de regio Utrecht/Zuid-holland.
Ik zou graag meer willen weten van Arduino, eigenlijk alles :D. Ik ben een absolute beginner maar vind het erg interessant en zou graag de beginselen willen leren.
Ik kom zelf uit Woerden en zou het niet erg vinden om een stukje te rijden voor een cursus/workshop. Ook zou ik het anders leuk vinden als er iemand is die ervaring heeft met Arduino en mij zou willen helpen.

Mocht je een leuke cursus/workshop weten in de buurt of lijkt het je leuk om mij meer te leren over Arduino, stuur dan een pbtje. Je hoef het natuurlijk niet voor niets te doen.

Alvast bedankt!

Groetjes Michel

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Workshop/Cursus regio Utrecht/Zuid-Holland

Berichtdoor Koepel » 15 Sep 2016, 19:57

Mijn tip is om een eenvoudig Arduino board te kopen en een ledje te laten knipperen. Bij een Arduino Uno (en andere boards) zit dat ledje er al op.
Daarna kun je dingen doen die je interesse hebben.
Het gemakkelijkst is om een tutorial van Adafruit uit te kiezen en die te volgen : https://learn.adafruit.com/. Ik zie net dat ze meer dan 1067 tutorials hebben en counting. Wow.

Ik ben een voorstander van : learn along the way.
Al doende leer je.
Maar daar is niet iedereen het mee eens. Sommigen vinden basiskennis belangrijk, maar dat is zo saai :lol:

Hoe is je kennis van elektronica en de taal 'c' en 'c++' ?

Berichten: 1
Geregistreerd: 20 Nov 2016, 12:52

Re: Workshop/Cursus regio Utrecht/Zuid-Holland

Berichtdoor ERNST IoT » 20 Nov 2016, 12:59