Uitdaging gezocht? Help!

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 Apr 2014, 13:05

Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor GivemePower! » 22 Apr 2014, 13:49

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ik zal mij allereerst voorstellen; Ik ben ondernemer, ik werk momenteel aan het project Give me Power! ( www.givemepower.nl ). Voor dit project moet er een technisch product ontwikkeld worden, in juni zal er een pilot worden gedraaid met het prototype.
Dit prototype is er nog niet en ik ben helaas niet technisch genoeg om het product geheel zelfstandig te ontwikkelen, hier zal ik enige ondersteuning in moeten vinden..

Het onderdeel waar ik op blijf steken is een lockersysteem (8 stuks lockers) dat moet communiceren met een touchscreen, ik zou graag de besturingen en onderdelen van Arduino gebruiken. Ik ben erg onder de indruk wat er allemaal mogelijk is met Arduino. Ik heb de volgende onderdelen gevonden waarvan ik denk dit voldoende moet zijn voor een goed werkend lockermanagement;

Sluiting lockers(trekmagneet);
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5037 ... archDetail

Processor;
https://www.iprototype.nl/products/arduino/boards/uno (eventueel 2 stuks, 1 voor display, 1 voor aansturing kastjes)

Relais;
https://www.iprototype.nl/products/ardu ... lay-shield

Touchscreen voor bediening;
https://www.iprototype.nl/products/ardu ... uch-shield

Zou iemand mij aankunnen geven of met al deze onderdelen haalbaar is wat ik wil? Wellicht is er iemand die ons wil ondersteunen / begeleiden met het bouwen van het prototype?

Alvast bedankt!

Advertisement

Berichten: 108
Geregistreerd: 07 Aug 2013, 21:34

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor KrisG » 22 Apr 2014, 14:00

Na twee keer lezen is het mij nog niet geheel duidelijk wat je eigenlijk wil. Maar kort gezegd: de toepassing van een arduino (en bij uitbreiding elke processor/controller) begint waar uw fantasie eindigt.

Kris
Als je het probleem gedetailleerd genoeg omschrijft, heb je meestal al de oplossing.

Berichten: 77
Geregistreerd: 06 Okt 2012, 10:57

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor Beamer » 22 Apr 2014, 16:55

Zo te zien is "Give me structure" beter van toepassing ;)
beschrijf je project eens van voor tot achter en ga er niet van uit dat iedereen wel begrijpt wat je bedoelt.
Een kreet al "lockersysteem" is leuk, maar wat bedoel je er mee?

Berichten: 2
Geregistreerd: 22 Apr 2014, 13:05

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor GivemePower! » 23 Apr 2014, 18:10

Begrijpelijke reactie... Hierbij verduidelijk ik de gewenste uitkomst.. Kunnen jullie hier iets mee?

Ik wil een (gesloten) locker management ontwikkelen wat toegankelijk is voor iedereen die hier gebruik van wil maken, dat wil zeggen;
1. Persoon benadert het lockertoestel
2. Toets een code in op het touchscreen(terminal)
3. Terminal herkent de code en wijst een lege locker toe
4. Terminal onthoud de code en toegewezen locker
5. Locker opent automatisch
6. Persoon legt spullen in locker
7. Persoon sluit locker (en vergrendelt)
8. Na een tijdje komt persoon terug en toets 'zijn' code in op het touchscreen (terminal)
9. Terminal herkent code en bijbehorende locker
10. Locker opent
11. Persoon pakt spullen en sluit locker
12. Locker vergrendelt
13. Terminal vergeet de code

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor shooter » 23 Apr 2014, 21:58

Nou ik snapte het wel gelijk hoor, het idee is prima, onderhoud zal een groot probleem worden vrees ik. maar ach
Je ozet is goed met de shields kun je inderdaad prima uit de weg.
Touch screen is erg duur, maar wel mogelijk.
de relais shield zal wel dezelfde pinnen gebruiken als de screen , dus is niet slim. gebruik een mega (shield past van screen, en aan de zijde voldoende pinnen over voor slotjes, deze direct via een transistor aansturen. 10 volt is geen probleem als voeding.
Elk kluisje moet wel een stroombeperking krijgen (kan met de mega)
Maak een proefmodel op een breadboard.
en ja hoor wil best meewerken aan een model. (shooter@home.nl)
Op het ROC in denbosch gebruiken ze al jaren kluisjes.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor nicoverduin » 23 Apr 2014, 22:12

Helder:
- Van hat relay shield is mij niet duidelijk waarom je de 9V versie hebt genomen....
- Zelf zou ik kiezen voor bijv. de 8 relay board bijv. http://www.ebay.com/itm/8-Channel-12V-R ... 4ad24acb53 (= de 12V versie'zie verder)
- vanwege de pinnen (TFT claimt 12 pinnen + 8 voor relais) zou je mogelijk wegkomen met de UNO. Mega waarschijnlijk beter omdat:
- Je gebruikt een trekmagneet om de deur te openen. Maar hoe weet je of hij dicht is? Dan heb je ook een sensor nodig. Kom je uit op 28 pinnen.
De trek magneet is een 12V versie. Het relais board idem. Zowel de mega als UNO kunnen op 12V werken op de Vin.
De stroom capaciteit moet minstens 4A kunnen leveren bij 12V.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 108
Geregistreerd: 07 Aug 2013, 21:34

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor KrisG » 23 Apr 2014, 23:21

Waar komt de "code" in stap 2 vandaan ?
En is dat dezelfde code in stap 8 ?
Als je het probleem gedetailleerd genoeg omschrijft, heb je meestal al de oplossing.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor nicoverduin » 24 Apr 2014, 07:51

Ik heb dit soort apparaten al meer gezien maar dan met een fysieke toetsenbordje. Je ziet ze wel meer in zwembaden, sportscholen etc. Laatst nog op een beurs(voor het opladen van een smartphone). Je toetst een code (je eigen verzonnen 4 cijferige code). Deurtje gaat open en je doet je spullen er in. De code wordt opgeslagen in de elektronica of processor (EEPROM) en je doet het deurtje dicht waarna hij in het slot valt. Toets je dezelfde code weer in dan gaat hij open en wordt de code gewist waarna hij gereed is voor nieuw gebruik.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 108
Geregistreerd: 07 Aug 2013, 21:34

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor KrisG » 24 Apr 2014, 11:16

Dat is dan 1 toetsenbordje per lockerkastdeurtje (scrabble :) )
Ik begrijp dat er hier maar 1 centraal touchscreen is.

1. Persoon benadert het lockertoestel
2. Toets een code in op het touchscreen(terminal)
3. Terminal herkent de code en wijst een lege locker toe
4. Terminal onthoud de code en toegewezen locker



Zodra je je code ingeeft krijg je een locker toegewezen.
Daar zie ik al 1 probleem, wat als er 2 mensen dezelfde code gebruiken ?
<worst case> je zal maar een bijeenkomst hebben van mensen die op dezelfde dag verjaren </worst case>

Kris
Als je het probleem gedetailleerd genoeg omschrijft, heb je meestal al de oplossing.

Berichten: 108
Geregistreerd: 07 Aug 2013, 21:34

Re: Uitdaging gezocht? Help!

Berichtdoor KrisG » 24 Apr 2014, 11:21

nicoverduin schreef:Ik heb dit soort apparaten al meer gezien maar dan met een fysieke toetsenbordje. Je ziet ze wel meer in zwembaden, sportscholen etc. Laatst nog op een beurs(voor het opladen van een smartphone). Je toetst een code (je eigen verzonnen 4 cijferige code). Deurtje gaat open en je doet je spullen er in. De code wordt opgeslagen in de elektronica of processor (EEPROM) en je doet het deurtje dicht waarna hij in het slot valt. Toets je dezelfde code weer in dan gaat hij open en wordt de code gewist waarna hij gereed is voor nieuw gebruik.



Ik denk dat dit helemaal is wat de topicstarter wil bouwen, jammer dat het al bestaat.

Kris
Als je het probleem gedetailleerd genoeg omschrijft, heb je meestal al de oplossing.

Volgende

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten