UNO I2C display en I2C 8relay bedienen met rotary encoder

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 7
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 16:07

UNO I2C display en I2C 8relay bedienen met rotary encoder

Berichtdoor gbo430 » 19 Dec 2013, 16:23

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met Arduino nadat het noodzakelijk was voor mijn afstudeeropdracht.
Nu lukt het wel om een tekst in het display te krijgen (wanneer ik het display aansluit op A4 en A5)
En ook om een boodschap te weergeven dat hij eerst welkom zegt en daarna maak uw keuze.
Na dit moment kom ik er niet meer uit,
Er moeten 8 keuzes geselecteerd kunnen worden die eerst in het display te zien zijn, en waneer we de encoder indrukken moeten bij de gesecteerde keuze, de juiste relay's van het board geschakeld worden.
kan iemand mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank,

Geert Boer

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: UNO I2C display en I2C 8relay bedienen met rotary encode

Berichtdoor shooter » 20 Dec 2013, 20:34

als je in de lib kijkt die je bij het display gebruikt staan daar default pinnen maar meestal ook dat je ze op andere pinnen kunt aansluiten.
zet de teksten in een array en afhankelijk van de encoder kun je ze dan op het display laten zien. (doe wel telkens een clear voordat je schrijft anders blijft er vaak tekst staan of je moet alle teksten bijv 16 lang maken.

als je op de shield zoekt kom je meestal goed terecht.
je zult dus ook een array moeten maken van 8 items om de diverse relais standen te bepalen, dat kan precies in een byte
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 13
Geregistreerd: 19 Sep 2014, 07:36

Re: UNO I2C display en I2C 8relay bedienen met rotary encode

Berichtdoor Hackerstore » 19 Sep 2014, 08:01

Of je laat in je display een cijfer 1 t/m 8 zien waar de gebruiker dan met de encoder-schakelaar doorheen kan scrollen.
Juiste keuze in beeld? Dan moet de gebruiker bijvoorbeeld twee keer klikken om het relais te activeren.

Bijvoorbeeld als hij relais 3 wil schakelen:
Cijfer 1 => klik => cijfer 2 => klik => cijfer 3 => klik klik => relais 3 wordt geschakeld

Berichten: 167
Geregistreerd: 19 Apr 2014, 15:03

Re: UNO I2C display en I2C 8relay bedienen met rotary encode

Berichtdoor Hanneman » 19 Sep 2014, 14:13

Misschien zit hier nog wat nuttige info bij:
viewtopic.php?f=9&t=817&p=5637&hilit=mood+lamp#p5637

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 3 gasten