Hulp gevraagd voor TV project

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 Jul 2019, 19:55

Hulp gevraagd voor TV project

Berichtdoor Luckypete » 05 Jul 2019, 21:24

Hoi allemaal. ik ben nieuw op dit forum en een totale leek in arduino en slechts basiskennis electriciteit.

Ik zoek hulp om mijn TV via een afstandsbediening in en uit de muur te laten komen en te draaien.

Wat ik al heb:

Tv hangt aan een een profiel bevestigd op een trapliftrail met een 24v motor.
draaien/zwenken gebeurt op een gelagerde as via een sterke 12v motor met encoder(JGY-371) in het profiel.
het deurtje in de muurwand wordt geopend en gesloten met een kleine 5v servo (HDR315M).

Verder heb ik nog de Arduino basisset, een H-bridge type IBT-2 en een L298N en ook nog alle onderdelen van de traplift (met oa eindschakelaars).

de bedoeling is dat bv door de knop naar boven van de afstandsbediening het deurtje eerst wordt geopend, dan duwt de 24v motor de tv/profiel volledig uit de muur (+- 60 cm), vervolgens moet hij rechtsom op de as zwenken (ongeveer 30 graden) en dan +- 10cm terug in de muur gaan. Als optie door bv op knop naar links te drukken een beweging op de as maken naar links van ongeveer 40 graden.

Omgekeerde beweging door bv op knp naar beneden te drukken; eerst de tv helemaal uit de muur (10cm), dan terugzwenken naar 0 punt (achterkant TV tegen plaatje bevestigd aan profiel zodat het toestel mooi in lijn staat met het profiel), dan terug volledig in de muur en deurtje sluiten.

volgende stappen
stap 1 druk op knop naar boven
stap 2 5v motortje deur
stap 3 24v motor
stap 4 12v motor
stap 5 24v motor
stap 6 (optioneel) druk op knop naar links)
stap 7 12v motor

stap 8 druk op knop naar beneden
stap 9 24v motor
stap 10 12v motor
stap 11 24v motor
stap 12 5v motor


Ik ben op zoek naar hulp voor een schema voor de aansluitingen en de progammatie van de arduino.

alle hulp welkom

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Hulp gevraagd voor TV project

Berichtdoor shooter » 05 Jul 2019, 22:58

kijk eerst eens of die motor niet teveel stroom trekt?
maak dan eens schema wat je allemaal wilt.
de afstandbediening is geen groot probleem.
Maak het eerst maar eens dat elke motor apart gestuurd wordt.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten