Temperatuur via 433mHz naar Domoticz

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 4
Geregistreerd: 13 Jul 2018, 13:17

Temperatuur via 433mHz naar Domoticz

Berichtdoor DickN » 27 Jul 2018, 15:05

Hallo,

Wie kan mij helpen met een opzet voor het volgende.


Ik heb een DTH11 (Temp/human) aangesloten op een arduino nano en inmiddels werkend.
Nu wil ik deze informatie via een RF Transmitter - 434MHz naar een Raspberry sturen waarop Domoticz(met RFLink Gateway) draait.
Het lukt me inmiddels al wel om met de Arcuino en RF transmitter een switch in Domiticz te besturen maar nog niet en temperatuur iod.

In heb een en ander op internet wel kunnen vinden maar dat is te ingewikkeld voor een Nederlandstalige beginneling.

Wie kan mij in dit projectje op weg helpen hoe ik dit kan maken.

Alvast bedankt

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 210
Geregistreerd: 03 Sep 2013, 10:03
Woonplaats: Katwijk ZH

Re: Temperatuur via 433mHz naar Domoticz

Berichtdoor baco1978 » 31 Jul 2018, 16:31

Is daar niet het 1 en ander op de domoticz website over te vinden.

Hier moet je het denk maar net treffen of er iemand ook Domoticz gebruikt.

Anders blijft er weinig over om zelf gewoon het 1 en ander te proberen, met vallen en opstaan kom je er uiteindelijk zelf ook wel :)
Met vriendelijke groet Arjan

Gebruikers-avatar
Berichten: 55
Geregistreerd: 22 Sep 2016, 21:21

Re: Temperatuur via 433mHz naar Domoticz

Berichtdoor rene7777 » 26 Okt 2020, 01:05

waarom zou je in hemelsnaam 433mhz gebruiken als je ook een esp8266 ervoor kan gebruiken, kun je de data meteen via wifi middels een url met json naar de domoticz server sturen.

in de domoticz server maak je een virtuele sensor aan (warmte) en je krijgt dan een idx nummer toegewezen. die komt ook in de url te staan. wat achter de url komt (ip van de domoticz server) staan voorbeelden op internet als je googled op domoticz en json.....
sudo rm -rf /
(Don't Drink and Root)

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten