Robot sturing met Arduino

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 Jan 2013, 18:07

Robot sturing met Arduino

Berichtdoor Joris » 23 Jan 2013, 18:15

Hallo iedereen,
Als masterproef moet ik een robot ontwikkelen die automatisch kan rijden met behulp van de arduino mega 2560.
Het automatisch rijden is zo goed als klaar, maar de robot moet nog een applicatie krijgen.
De applicatie moet iets te maken hebben met de landbouwsector,
bijvoorbeeld onkruidbestrijding, het meten van de dikte van bomen, plant herkenning, enzo...
Het probleem is dat ik er maar 4 maand tijd voor heb en zelf een leek ben in de arduino software.
Weet er toevallig iemand een goede applicatie om met de arduino mega 2560 uit te werken? Het liefst iets makkelijk.
Het zou leuk zijn indien er mij iemand zou kunnen helpen (eventueel tegen betaling), want ik weet echt niet hoe ik er moet aan beginnen.

Groetjes,
Joris

Advertisement

Berichten: 85
Geregistreerd: 10 Jan 2013, 14:51
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Robot sturing met Arduino

Berichtdoor Karel » 23 Jan 2013, 18:29

Zomaar een wild idee: planten tellen op de af te leggen route? Zo kan het aantal planten/hectare worden bepaald om een prognose voor de oogst te kunnen maken? Dan zou evt. per afgelegde standaardafstand het aantal gelogd kunnen worden, om te bepalen of de variatie in dichtheid groot is.

Groet, Karel
(een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen antwoorden ;-) )
If you think education is expensive, try ignorance! (Derek Bok)

Berichten: 2
Geregistreerd: 23 Jan 2013, 18:07

Re: Robot sturing met Arduino

Berichtdoor Joris » 23 Jan 2013, 18:34

Dankuwel Karel voor uw onmiddellijke reactie.
Planten tellen op een af te leggen route, lijkt me een leuke applicatie, maar ik vrees ervoor dat de landbouw vaak al op voorhand weet hoeveel planten hij heeft staan op zijn stuk akkerland. Zijn er sensoren die kunnen tellen en eenvoudig aan te sluiten zijn op een arduino board?

Berichten: 12
Geregistreerd: 17 Apr 2013, 07:51

Re: Robot sturing met Arduino

Berichtdoor gooss » 23 Mei 2013, 12:35

Een masterproef moet natuurlijk geen makkie zij. Na dit gezegd te hebben een wedervraag.

Een boer weet inderdaad het aantal planten per vierkante meter. Neem bv mais en aardappelen. die staan op een vaste afstand die de boer ingeeft.

Bomenkwekers hebben rijen bomen staan en de bomen worden verkocht op dikte van de stam. Diameters kun je vast leggen in een db en kan de kweker zien wat zijn voorraad is.
Pompoenen worden geoogst bij een bepaalde grote en kleur.

Ga eens naar een boer of kassen complex en stel de vraag daar. Die kunnen je meer vertellen. En staat natuurlijk mooi op de masterproef dat je gedegen onderzoek hebt gedaan.

Gerard,
In bezit: Uno R3 , Nano, pinguino PING2550 en ATtuino.

Kijk ook eens op: http://goo.gl/J3moyS
Volg voor meer nieuwe boards via twitter @broedsels

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Robot sturing met Arduino

Berichtdoor nicoverduin » 31 Mei 2013, 13:00

Kan je geen robot maken die de vochtigheid meet op de koude grond? Dus om de zoveel meter een vochtigheidsprobe de grond in prikken, meten en de resultaten via evt. wifi naar een desktop sturen.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten