Arduino & Raspberry pi als showinterface

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 19:46

Arduino & Raspberry pi als showinterface

Berichtdoor mesystem » 13 Feb 2017, 20:05

Hoi allemaal,

graag u reactie op het volgende idee:

Het gebruik van Arduino & Rasperry pi als show interface te gebruiken op festivals en evenementen.

Het idee geschetst:

Door middel van een aantal meet punten in de vorm van Licht en Geluid sensors gegevens verzamelen om deze vervolgens te gebruiken om verlichting, geluid en video aan te sturen.

Het idee wat ik in gedachten heb is stukken uitgebreider maar wil graag om te beginnen kijken wat jullie reacties zijn op dit nog al groot geschetst idee.

Vriendelijke groet,
ME system
Laatst gewijzigd door mesystem op 13 Feb 2017, 20:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Arduino als audio processor

Berichtdoor Koepel » 13 Feb 2017, 20:31

Volgens mij heb je een DSP processor nodig.

De eenvoudigste Arduino boards, bijvoorbeeld de Arduino Uno, hebben een ATmega328P microcontroller. Die kan een paar ledjes aan en uit zetten.
De Mozzi library haalt het uiterste uit de ATmega328P: http://sensorium.github.io/Mozzi/.
Die geluiden op die website kunnen dus gemaakt worden door een Arduino Uno. Daarvoor is het nodig om de Arduino libraries vrijwel helemaal uit te schakelen, zodat de Mozzi library de microcontroller kan overnemen.

De volgende stap zijn Cortex M0+ en M4 processors. Dat begint al ergens op te lijken. Met een I2S interface en ik dacht ook een paar DSP instructies is al een stap in de goede richting.

Vervolgens is er de Teensy 3.6, een Cortex M4 op 180 MHz.
https://www.pjrc.com/store/teensy36.html
Volgens mij bestaan daar ook audio libraries voor.
https://www.pjrc.com/teensy/td_libs_Audio.html
Het is echter wel een algemene processor, niet speciaal ontwikkeld voor audio.

Voor meerdere kanalen en serieuze audio processing heb echter heel wat anders nodig.
Zijn er digitale mengpanelen te koop die dat kunnen ? Op een festival wil je toch niet dat het halverwege uitvalt doordat je een komma bent vergeten in de broncode.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arduino & Raspberry pi als showinterface

Berichtdoor nicoverduin » 13 Feb 2017, 20:44

Dit soort apparatuur kan je niet vervangen voor een paar euro oplossingen......
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 19:46

Re: Arduino & Raspberry pi als showinterface

Berichtdoor mesystem » 13 Feb 2017, 20:45

Bedankt voor de reactie.

Heb de hoofdvraag een beetje aan gepast gezien dat de audio processor een deel is van het totaal project wat ik in gedachten had. Het maken van een topic is namelijk nieuw voor mij. :D

Graag ga ik me verdiepen in de informatie die u als reactie gegeven heb. super tof.

Vriendelijke groet,

ME system

Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 19:46

Re: Arduino & Raspberry pi als showinterface

Berichtdoor mesystem » 13 Feb 2017, 21:18

nicoverduin,

bedankt voor u reactie.

De hoofdvraag is aangepast omdat het processen van geluid maar een deel is van het totalen project.
Gezien dit mijn eerste topic is vind ik het moeilijk om de hoofd vraag goed te stellen.
hopelijk met wat verder info word dit steeds duidelijker.


Om een goed beeld te krijgen een lijst van apparatuur die we in de afgelopen 6 jaar verzameld hebben:

Apparatuur:

2x acura draaitafels
2x Technics mk2 draaitafels
1x Dateq XTC 2 DJ mixer
1x Allen & Heath Xone 43
4x Yamaha DXR-12
1x Yamaha DXS-18 Sub
1x Saffire 6 USB audio interface
1x Xilica xp 4080 Processor
1x Behringer ECM8000
4x MT-122 Top Kasten
12x USB BIN Sub

1x DMX512 USB interface
2x Adj Mega go bar 50
1X Laserworld green animatie laser
4x showtech Led par 64 short
1x HQ Power 1200W rook machine
4x Led par ?merk

1x Beamer
1x video verdeler

Extra's:

Tent 4x8M
Tent 12x6M

Deze apparatuur en extra's hebben we op dit moment tot onze beschikking. Graag brengen we de interactie met het publiek naar het volgende level. Wij willen dan ook graag experimenteren met de mogelijkheden om vervolgens een vooruitstrevend en totaal nieuwe ervaring van licht, geluid en video te brengen aan het publiek.

Mogelijk kan de communicatie tussen de boven genoemde apparatuur daar voor zorgen.

Een vriendelijke groet,
ME system

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten