fietscomputer gebruiken als display

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 88
Geregistreerd: 16 Jul 2015, 21:02

fietscomputer gebruiken als display

Berichtdoor wim2584 » 29 Aug 2016, 22:21

ik heb het idee een fietscomputer te gebruiken als display (makkelijk, mooie behuizingen en waterdicht),
ik dacht dit te doen door een variabele frequentie uit de arduino te sturen, bv 0-10 Hz.

uiteindelijk is het doel een verbruiksmeter te maken (ala MPGuino) , maar dan alleen verbruik actueel, en de fiets computer het verbruik te laten aanwijzen en gemiddelde laten uitrekenen, (bv 5 Km/h = 5 l/100km)

bij de uitvoering van dit geheel heb ik het probleem te weinig programmeer kennis te hebben, wie heeft een goed idee om:

1- een variabel signaal (0-10Hz) uit de arduino te krijgen afhankelijk van een gemeten signaal

2- hoe kan ik het eenvoudigs de plusbreedte meten van het injectorsignaal

3- hoe kan ik eenvoudig een puls signaal (wielsensor) omzetten in gereden afstand

iemand goede ideeen om mij op weg te helpen?

ps eea is voor de fun en om meer te leren van Arduino, en als het werkt te bouwen op een motor scooter Tmax 500 cc

er is ook een verbruiks meter in omloop zie http://www.goldwingforum.nl/viewtopic.php?p=89121
deze is gebaseerd op de mpguino, ook een leuk werkend geheel, maar ik vindt de afwerking en plaatsing van een "arduino"display niet eenvoudig en vaak niet echt mooi op een motor , vandaar mijn "misbruik"fiets computer idee, kan nl. ook nog draadloos......

gr. Wim

Advertisement

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten