Wie kan me helpen om een gitaarpickup winder te maken

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Gebruikers-avatar
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 Nov 2015, 09:57

Re: Wie kan me helpen om een gitaarpickup winder te maken

Berichtdoor Meindert » 30 Nov 2015, 04:12

Update

Dank voor de info van beide kanten het LCD schermpje heb ik al besteld in China (niets ten nadele van de winkels in Nederland maar omdat ik in China gewoond en gewerkt heb en daar nog een goede vriend heb koopt die vaak in en het is snel en goed(koop)

Paul: ik moet me wat beter inlezen in de techniek merk ik wel Wat voor jullie simpel is is voor mij wel even diep nadenken. Dus vandaag maar eens wat meer info en snelheden van stepper motoren gaan zoeken. Scatterwound is met de hand de draad geleiden en niet in een mooi egaal patroon hand geleid.
Adafruit http://www.ebay.com/itm/Adafruit-Motor- ... SwEppUSHtn is mooi maar de Chinese kopie is net zo goed denk ik en ik heb maar 2 motoren nodig.

FonzieBonzo: In landen zoals Thailand en dan vooral in de wat armere gebieden waar ik woon is het moeilijk om oude gebruikte dingen te vinden alles wordt hergebruikt to het echt af is dus een oude naaimachine is wel te koop maar vaak omdat er problemen zijn want zolang ze nog werken worden ze gebruikt en het voetpedaal is een probleem omdat ik door een spierziekte geen gevoel meer heb in mijn onderbenen en voeten dus voor ik het weet ga ik plankgas omdat een van de dingen die bij mij gebeuren spierspasmen zijn dus van doseren is weinig dan weinig sprake. Verder heb ik een goede vriend hier die voor heel weinig een aantal dingen met CNC kan maken wat maakt dat ondanks de eenvoudige set-up het er wel mooi uit gaat zien

Blijf updaten maar eerst even de zaken zien binnenkomen hier en wat leeswerk doen en dank voor de geboden hulp !

Vriendelijke groet
Meindert

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Wie kan me helpen om een gitaarpickup winder te maken

Berichtdoor shooter » 30 Nov 2015, 12:46

zoek eerst maar eens 2 stappenmotoren, (bijvoorbeeld uit een printer) nou ja je kunt ook een CNC slopen natuurlijk geintje.
hoeven niet hetzelfde te zijn,
mag zelfs een simpele zijn, zoals je weet zijn er ook mensen met een boormachine wikkelaar.
of uit een floppy drive ( of een cd speler) nou ja kijk maar.
ik heb er hier wel een mooie set liggen, maar opsturen is duurder dan nieuwe in china.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 Nov 2015, 09:57

Re: Wie kan me helpen om een gitaarpickup winder te maken

Berichtdoor Meindert » 30 Nov 2015, 16:38

shooter schreef:zoek eerst maar eens 2 stappenmotoren, (bijvoorbeeld uit een printer) nou ja je kunt ook een CNC slopen natuurlijk geintje.
hoeven niet hetzelfde te zijn,
mag zelfs een simpele zijn, zoals je weet zijn er ook mensen met een boormachine wikkelaar.
of uit een floppy drive ( of een cd speler) nou ja kijk maar.
ik heb er hier wel een mooie set liggen, maar opsturen is duurder dan nieuwe in china.


Hallo Paul

Ben al op zoek en heb mogelijk wat gevonden maar er is even een ernstig ziek iemand die even voorrang heeft ik meld me met 1 - 2 dagen weer vroeg me af of deze motoren ook een oplossing zijn ???? http://www.ebay.com/itm/262005957935?_t ... EBIDX%3AIT

Zou mooi zijn als de snelheid iets hoger kan liggen. Ik heb verder nog een foto die te groot is maar die welk nuttig kan zijn kan zijn dat ik je die even privé groot mail en klein hier

Groet
Meindert

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Wie kan me helpen om een gitaarpickup winder te maken

Berichtdoor shooter » 30 Nov 2015, 17:33

ja zijn goedkoop, maar hebben helaas een vertraging dus draaien zeer langzaam.
ik heb er hier 10 van liggen. gebruik ze in modelbouw om reclames te laten draaien.
een tandriemwieltje past er wel precies op, dus voor de beweging is het een goed, maar voor de wikkeling niet.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 Nov 2015, 09:57

Re: Wie kan me helpen om een gitaarpickup winder te maken

Berichtdoor Meindert » 01 Dec 2015, 01:29

Hallo

Dan maar "gewoon" http://www.ebay.com/itm/NEMA17-17-Stepp ... SwjVVVyHbX bestellen ????

Groet
Meindert

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Wie kan me helpen om een gitaarpickup winder te maken

Berichtdoor shooter » 01 Dec 2015, 23:06

ja die heeft 1 ampere nodig dus prima keuze.
en 11.38 $ is niet teveel,
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 Nov 2015, 09:57

Re: Wie kan me helpen om een gitaarpickup winder te maken

Berichtdoor Meindert » 05 Dec 2015, 03:53

Hallo

Alles is besteld dus even stilte aan deze kant (ook in China kerst drukte bij de post) zodra alles binnen is zal ik even wat foto's plaatsen en ondertussen probeer ik me wat in te lezen.

Vriendelijke groet en leuke sinterklaas gewenst hier is het vandaag vaderdag want de koning is jarig en bijna net zo oud als sinterklaas..... :-)
Meindert

Vorige

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten