chipsensor stroom opbrengst registratie.

Als U een gezamenlijk project wil starten of aan projecten van anderen mee wilt werken.
Berichten: 3
Geregistreerd: 12 Mrt 2019, 10:26

chipsensor stroom opbrengst registratie.

Berichtdoor igor722 » 12 Mrt 2019, 10:56

Goedendag,

Momenteel ben ik bezig met een project waarin een aantal zonnepanelen parallel geschakeld zijn.

Nou vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om een chip tussen de panelen en de schakeling te zetten waardoor ik het rendement per paneel kan monitoren. en is het tevens mogelijk dat een chip door eenzelfde kabel communiceert als dat de opgewekte stroom loopt of zal dat via bijvoorbeeld Bluetooth moeten.

Mocht er iemand een idee hebben welk soort device ik het best kan gebruiken?

Mocht er eventueel iets onduidelijk zijn of mocht er iemand vragen hebben over mijn project dan hoor ik het uiteraard graag. Binnenkort zullen er foto's volgen. Alvorens bedankt!

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: chipsensor stroom opbrengst registratie.

Berichtdoor shooter » 12 Mrt 2019, 11:46

Ja het kan wel, maar bij parrallel moet je toch al de stroom reguleren, want anders gaat alleen 1 paneel tegelijk werken.
wellicht is 1 wire iets voor je.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 12 Mrt 2019, 10:26

Re: chipsensor stroom opbrengst registratie.

Berichtdoor igor722 » 12 Mrt 2019, 13:55

shooter schreef:Ja het kan wel, maar bij parrallel moet je toch al de stroom reguleren, want anders gaat alleen 1 paneel tegelijk werken.
wellicht is 1 wire iets voor je.


1 wire lijkt interessant inderdaad. bedankt hiervoor, ik ga me even inlezen hierop.

Is het ook mogelijk om de gegevens die een micro-omvormer (die dus benodigd is bij een paralelle schakeling) registreert af te lezen via het 1-wire systeem?

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: chipsensor stroom opbrengst registratie.

Berichtdoor shooter » 12 Mrt 2019, 23:20

jij kunt in de arduino natuurlijk een communicatie regelen, door een condensator etc.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 12 Mrt 2019, 10:26

Re: chipsensor stroom opbrengst registratie.

Berichtdoor igor722 » 13 Mrt 2019, 10:57

Ik zoek dus een soort MPPT die communiceren kan door dezelfde draad als dat de stroom wordt geleverd. Shooter is het mogelijk dat ik mailcontact met u opneem met wat meer details van dit project. Ik denk dat u mij zeker verder kunt helpen.

Terug naar Gezamenlijke projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten