Autopilot

Toon hier Uw afgeronde projecten aan anderen.
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 Feb 2013, 16:04

Autopilot

Berichtdoor René » 07 Mei 2013, 19:19

Een tijdje geleden heb ik op dit forum vragen gesteld over het programmeren met Arduino. Omdat ik elke keer snel en prima werd geholpen is mijn eerste Arduino project klaar. Het is een autopilot voor paramotor vliegen.
Met een baromethische sensor meet ik de luchtdruk die ik naar hoogte vertaal. Met een schuifpotmeter kan ik een gewenste hoogte instellen. Met een servo stuur ik vervolgens mijn gashandel aan.
De autopilot kan ik ook als vario gebruiken. In themische omstandigheden kan je dan mooi horen en zien of je stijgt of daalt. De hele toepassing is geparametriseerd waardoor het gedrag goed te tunen is. Ik heb er inmiddels 3 keer mee gevlogen onder verschillende omstandigheden en dat gaat prima.
Op http://www.yvin.mijnwebserver.nl/paramo ... f=9&t=6860 heb ik stukje geschreven voor mijn vliegvrienden. Daar staat ook een kort filmpje over de autopilot. http://www.youtube.com/watch?v=ehxIxfuj ... load_owner .Zoals eerder gezegd de hulp via dit forum is mij zeer goed van pas gekomen. Nog maals bedankt vooral Karel en astrofrostbyte

Groet
René

Advertisement

Berichten: 85
Geregistreerd: 10 Jan 2013, 14:51
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Autopilot

Berichtdoor Karel » 07 Mei 2013, 21:59

Dank je voor de feedback, René. Altijd leuk, een beetje meegenieten van succes.

Leuke vondst, die magneten. Ik neem aan dat je in geval van problemen de gashandle zo van de magneten plukt en op handbediening kan omschakelen?

Ik ben blij dat we je zo hebben kunnen helpen en dat het een succes is!

Groet, Karel
If you think education is expensive, try ignorance! (Derek Bok)

Berichten: 132
Geregistreerd: 21 Feb 2013, 16:04

Re: Autopilot

Berichtdoor René » 07 Mei 2013, 23:01

Klopt als ik op handbediening over wil gaan is dat geen probleem. Voorheen legde ik die gashandel wel eens tussen mijn noodchute en buik om mijn handen vrij te krijgen voor een fotootje of zo (of omdat mijn vinger koud werden). Nu kan ik er zelf sneller en beter bij als dat nodig is.
Op naar het volgende project:) Ik weet jullie te vinden.
Groet
René

Terug naar Afgeronde projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten