Aquarium Lichtcontroller

Toon hier Uw afgeronde projecten aan anderen.
Berichten: 118
Geregistreerd: 28 Dec 2014, 23:20
Woonplaats: Bilzen BE

Re: Aquarium Lichtcontroller

Berichtdoor Dries » 10 Jan 2017, 15:47

Ik kan je hierin wel volgen Nico en begrijp het. Als beginneling ga je automatisch zoeken naar gelijkaardige projecten die je dan zelf gaat aanpassen naar jou nood. is dit ook niet de filosofie achter dit ontwikkelplatform? Natuurlijk ga je snel naar dit soort fora's grijpen om hulp te zoeken (ik heb net hetzelfde gedaan). Tot ergenis toe had ik bijna het hele zooitje in de vuilnisemmer gekieperd maar dan krijg je hulp van andere personen die je met alle moeite willen helpen. Misschien wordt er ook te snel geroepen van "ik vind ik het niet", ik was ook zo. Uit mijn lessen geleerd en dan maar zoeken, vloeken, testen enzoverder..... Maar hé zo leren we het en stilletjes aan vinden we het wel.

Advertisement

Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Aquarium Lichtcontroller

Berichtdoor benvo » 10 Jan 2017, 18:30

Die verwarring over het al of niet hebben van een originele Arduino komt misschien door mij. Meestal kopen we spullen bij de Chinees, deed ik tenminste, wachten lang en kopen dan goedkoop. Ik ontdekte de hierboven beschreven site die ook goedkoop aanbied waarbij je niet lang hoeft te wachten. En dat in Nederland. Gaat er dus niet om wat beter is, een kloon of origineel. Ik gaf dit slechts al voorbeeld aan.

Over hetgeen Nico schreef; ik kan heel goed begrijpen dat de vraag om sketches en/of je wel even wilt schrijven voor ons je soms te veel wordt. Zelf begin ik meer en meer te begrijpen van de "Arduino taal " omdat ik werkende sketches probeer te ontleden om te ontdekken wat er wanneer precies gebeurd. Daarna flans ik dan zelf kleine programmaatjes in elkaar die beter en beter gaan werken. Soms zal ik en duwtje nodig hebben, die hoop ik dan hier te krijgen. Zonder het wiel opnieuw uit te vinden hoop ik wel zelf mijn sketches, al of niet deels, te maken. Of bestaande sketches naar mijn zin om te bouwen. Om een programma zal ik dan ook niet vragen!

Groet,
Ben.

Gebruikers-avatar
Berichten: 210
Geregistreerd: 03 Sep 2013, 10:03
Woonplaats: Katwijk ZH

Re: Aquarium Lichtcontroller

Berichtdoor baco1978 » 11 Jan 2017, 00:44

benvo schreef:Afbeelding

Een plaatje van mijn werkende aquarium led lichtcontroller.



ziet er netjes uit benvo
Met vriendelijke groet Arjan

Vorige

Terug naar Afgeronde projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten