Lichtkrant

Toon hier Uw afgeronde projecten aan anderen.
Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Lichtkrant

Berichtdoor shooter » 22 Mei 2016, 19:10

toch wel leuk he lekker spelen met je arduino.
paul deelen
shooter@home.nl

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 270
Geregistreerd: 30 Dec 2012, 11:42

Re: Lichtkrant

Berichtdoor Rudi » 22 Mei 2016, 21:51

photoncatcher schreef:Intussen is de 3.3-5V selectable breadboard power supply gearriveeerd, en die doet het. Mijn lichtkrant draait nu met 3 MAX7219 8x8 dot led devices, op de breadboard power supply. Dat kan niet helemaal los van de Nano die alles aandrijft: ik heb GND op het breadboard moeten doorverbinden met GND op de Nano (5V of VIN op de Nano zijn niet doorverbonden). Alle benodigde stroom wordt dus betrokken van de breadboard stroomvoorziening. Des te beter omdat ik -- h e l e m a a l -- geen zin heb in een rokende usb poort op mijn laptop, of erger, een smeulende laptop.
De weg is nu vrij om een experiment op te zetten met 5 stukes MAX7219 8x8 dot led devices achter elkaar ! :geek: We houden het forum opd e hoogte (a dream coming true !)

En uw breadboard power supply heeft waarschijnlijk een AMS1117-3.3 en een AMS1117-5.0 spannningsregelaar aan boord? Deze kunnen maximaal 800mA leveren (en adverteren de meeste aanbieder van deze power supplies <700mA om op veilig te spelen). En het "lichtnetadapterje" kan ook voldoende stroom leveren?

Op uw website lees ik toch twee verkeerde dingen:
Power consumption and power supply
As the number of 8x8 dot matrix devices daisy-chained into a news ticker grows, power need grows as well. With 8 devices daisy-chained and all leds on, power consumption will most probably overwhelm the Arduino's power supply capacity. A busy ticking news ticker has at any time about one-third of the leds on each 8x8 dot matrix device in 'on' mode. Transposed to an 8-device daisy-chained, 64x8 dot matrix news ticker bar this would mean that the power need of this apparatus equals that of about two and a half continuously burning 8x8 dot matrix devices. This is a lot of burning leds and it may push the power supply by the Arduino to (or perhaps over) the limit.

De 5V pin van je Arduino doet niets anders dan de 5V die via usb binnenkomt opnieuw aanbieden. Maar dat zou ondertussen toch duidelijk moeten zijn.
Also, daisy-chaining the VCC and GND pins of the devices might cause a gradual drop of voltage over the chain such that the last device in the row might start to underperform.

Tenzij de natuurwetten zijn veranderd snap ik niet waar je dat vandaan haalt?
Wat wel problemen (zoals flikkerende onduidelijke display) kan opleveren als je veel MAX7219 modules aansluit zijn te lange draden tussen de modules onderling. Hou deze zo kort mogelijk.
Arduinows!
Why do computer programmers confuse Halloween with Christmas? Because Oct 31 = Dec 25
I got 01100011 problems but a bit ain't 00000001

Vorige

Terug naar Afgeronde projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten