Forum regels

De regels van arduinoforum.nl
Gebruikers-avatar
Berichten: 116
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:11
Woonplaats: Enschede

Forum regels

Berichtdoor bigred » 23 Dec 2011, 02:13

Beste bezoeker,

Welkom op het forum, wilt u de volgende forum regels in acht nemen :

@ Dit forum is voor iedereen toegankelijk. Het is bedoeld om ideeën, gefundeerde meningen, opbouwende kritieken en eigen ervaringen met betrekking tot Arduino met anderen te delen.
@ Reclameboodschappen in posts door bedrijven en hun medewerkers worden niet geaccepteerd.
@ Geen dubbelposts en spam.
@ Geen discriminerende / racistische / aanstootgevende opmerkingen.
@ Bepaal voordat je plaatst in welk onderdeel het hoort.
@ Een post moet bestaan uit een duidelijk verhaal, niet alleen uit een link naar elders.
@ De taal van de posts bij voorkeur in het Nederlands.
@ Wie misbruik maakt van het forum loopt de kans om verbannen te worden. Bij zwaarder misbruik wordt de provider ingeschakeld.
@ Threads in het onderdeel Particuliere (ver)koop verdwijnen na 60 dagen inactiviteit vanzelf.
@ Het idee van een forum is dat kennis wordt gedeeld. Vragen of iemand het antwoord naar je wil mailen is dan ook niet de bedoeling.
@ Vragen worden in normaal Nederlands gepost. Indien jij niet serieus post, nemen wij je vragen ook niet serieus.
@ De beheerders behouden zich het recht voor deze regels aan te passen waar nodig.

POSTS MET DUIDELIJKE RECLAME DOELEINDEN WORDEN WEGGEHAALD.

Toelichting:
Dit forum is niet-commercieel en is bedoeld om de kennis over Arduino te bundelen en verspreiden op nationaal niveau op een voor een grote groep mensen begrijpelijke manier. Het is niet bedoeld als Reclamezuil voor bedrijven.

Om deze forum regels te handhaven is er een aantal moderators gevraagd om een handje mee te helpen in de drukste onderdelen van het forum. Indien er vragen zijn over hoe of waarom iets is gedaan door een van de moderators, kunt u een pm naar Zeno of Bigred sturen.

Voor webmasters:
@ Een link naar dit forum is altijd welkom. Graag naar http://www.arduinoforum.nl en niet (alleen) naar een subonderdeel.

Laten we met zijn allen een goed, zinvol forum maken waar iedereen zijn informatie over Arduino kan vinden !

Met vriendelijke groet,

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 116
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:11
Woonplaats: Enschede

Re: Forum regels

Berichtdoor bigred » 20 Jul 2013, 14:25

In overleg hebben we besloten er nog een extra regel aan toe te voegen:
Content op het forum zal niet door moderators of administrators verwijderd worden tenzij deze aanstootgevend of bezwarend is voor andere gebruikers.

Toelichting:
Als je er voor kiest om iets te plaatsen op dit forum blijft dit op het forum aanwezig, vaak is het zo dat je door andere bezoekers geholpen bent om te komen tot een eind resultaat.
Wij zijn dan ook van mening dat de informatie die jij of een van de andere gebruiker toevoegt aan een onderwerp bewaard moeten blijven als naslag werk om andere bezoekers op weg te helpen in hun project.
Ook het verwijderen van de berichten van 1 gebruiker maakt een of meerdere onderwerpen volledig onleesbaar dus ook hier zullen wij niet aan meewerken.
Dit forum is door ons altijd bedoeld om informatie te delen, verwijderen van informatie sluit dus niet aan op onze doelstelling.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Forum regels

Berichtdoor nicoverduin » 20 Jul 2013, 22:29

Ik vond het al zo raar. Ineens had Noel alles over dat zwembad verwijderd.....
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Dec 2013, 12:09

Re: Forum regels

Berichtdoor Michiel D » 28 Dec 2013, 13:09

Geacht Forum,

Voor kerst heb ik voor mijn kinderen "ter leer en vermaak" een basis Starters kit van Arduino gekocht.
Deze kit bevat voor een starter buiten een moeilijk leesbare Chinese software CD alles.
Ik heb hem aangesloten (zoals het meegeleverde voorbeeld CD filmpje toonde).
Via de USB en de computer ziet de (Arduino, Duemilanavo Atmega328) op de Poorten (COM&LPT)
als USB Serial Port COM5 verschijnen (lijkt mij oke).
We krijgen echter de standaard test (led1) programaatjes niet aan de gang (Upload).

Error;
Binary sketch size: 1026 bytes (of a 30720 byte maximum)
avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_disable(): protocol error, expect=0x14, resp=0x51

Bij het Upload, zie ik alleen;
- led 13 even uitgaan.
- de groene RX led in deze tijd een paar korte knippers geven.
- led 13 neemt weer zijn knipperen op.

Kan iemand ons misschien vertellen hoe je deze error oplost.
Met groeten,
Michiel

(Test Programaatje)

int ledPin=8; //设定控制LED的数字IO脚
void setup()
{
pinMode(ledPin,OUTPUT);//设定数字IO口的模式,OUTPUT 为输出
}
void loop()
{
digitalWrite(ledPin,HIGH); //设定PIN8脚为HIGH = 5V左右
delay(1000); //设定延时时间,1000 = 1秒
digitalWrite(ledPin,LOW); //设定PIN8脚为LOW = 0V
delay(1000); //设定延时时间,1000 = 1秒
}

(Compiling; geeft geen error)

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Forum regels

Berichtdoor nicoverduin » 28 Dec 2013, 18:53

In de Arduino IDE kan het zijn dat je nu het verkeerde board heb geselecteerd of de IDE nog niet goed staat.
Via Arduino IDE menu:

Extra->board en kies dan de Arduino Uno (als je die tenminste hebt)
Extra->Seriële poort : kies hier de juiste com poort. als het goed is staat hij daar al. Even aan klikken dan komt er een vinkje bij
Extra->Programmer : Arduino as ISP
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Dec 2013, 12:09

Re: Forum regels

Berichtdoor Michiel D » 26 Jan 2014, 01:49

nicoverduin,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb eindelijk mijn Arduino aan de gang gekregen.
De fout lag inderdaad in de USB driver software.
De op mijn computer geïnstalleerde USB driver software was niet goed.
Ik heb bij Asus de nieuwe USB driver software gedownload en geïnstalleerd.
Als ik de Arduino nu via de USB aansluit ziet hij hem als een serieel device binnen komen,
waarna ook een com6 poort opkomt.
Deze heb ik, zoals in de documentatie aangegeven staat gelinkt naar de Arduino driver software.
Met mijn kinderen heb ik ook al een paar van de op de CD meegeleverde test projecten kunnen doen.
(ik moet alleen nog eens kijken of de naam "com6" te veranderen is in "Arduino")
Met vriendelijke groet,

Michiel

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Forum regels

Berichtdoor nicoverduin » 26 Jan 2014, 16:10

Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 17
Geregistreerd: 18 Jun 2018, 20:52

Re: Forum regels

Berichtdoor Kees_02 » 20 Jun 2018, 11:05

Is er een mogelijkheid de Onderwerptitel uit mijn eerste bericht aan te passen, zodat ik duidelijk kan aangeven dat een probleem is opgelost, zoals dat kan op https://forum.arduino.cc/index.php?board=77.0

Is dit laatstgenoemde forum "hetzelfde" forum als http://arduinoforum.nl/? Dit om dubbelgeplaatste berichten te voorkomen.

Berichten: 21
Geregistreerd: 13 Aug 2021, 16:13

Re: Forum regels

Berichtdoor YvanderWal » 19 Aug 2021, 16:09

Ik kan geen bijlage uploaden. Ik wil een plaatje invoegen of toevoegen. Heb een paar pogingen gedaan: eerst was het te groot of te klein of te hoog of te laag (ik begreep het niet helemaal). En ineens had ik de bijlagequota bereikt. Maar eigenlijk had ik nog niets geplaatst. Wat moet ik nu doen?

Berichten: 287
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 20:05

Re: Forumregels

Berichtdoor ctunes » 06 Jan 2022, 22:59

bigred schreef:In overleg hebben we besloten er nog een extra regel aan toe te voegen:
Content op het forum zal niet door moderators of administrators verwijderd worden tenzij deze aanstootgevend of bezwarend is voor andere gebruikers.


HM

Michiel D schreef:Geacht Forum,

Voor kerst heb ik voor mijn kinderen "ter leer en vermaak" een basis Starters kit van Arduino gekocht.
Deze kit bevat voor een starter buiten een moeilijk leesbare Chinese software CD alles.
Ik heb hem aangesloten (zoals het meegeleverde voorbeeld CD filmpje toonde).
Via de USB en de computer ziet de (Arduino, Duemilanavo Atmega328) op de Poorten (COM&LPT)
als USB Serial Port COM5 verschijnen (lijkt mij oke).
We krijgen echter de standaard test (led1) programaatjes niet aan de gang (Upload).

Error;
Binary sketch size: 1026 bytes (of a 30720 byte maximum)
avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_disable(): protocol error, expect=0x14, resp=0x51

Bij het Upload, zie ik alleen;
- led 13 even uitgaan.
- de groene RX led in deze tijd een paar korte knippers geven.
- led 13 neemt weer zijn knipperen op.

Kan iemand ons misschien vertellen hoe je deze error oplost.
Met groeten,
Michiel

(Test Programaatje)

int ledPin=8; //设定控制LED的数字IO脚
void setup()
{
pinMode(ledPin,OUTPUT);//设定数字IO口的模式,OUTPUT 为输出
}
void loop()
{
digitalWrite(ledPin,HIGH); //设定PIN8脚为HIGH = 5V左右
delay(1000); //设定延时时间,1000 = 1秒
digitalWrite(ledPin,LOW); //设定PIN8脚为LOW = 0V
delay(1000); //设定延时时间,1000 = 1秒
}

(Compiling; geeft geen error)


Het bezwaar is hier dat de forumregels geen regels blijken te zijn, eerder een suggestie.

Een forumregel zou kunnen zijn, dat: voordat je de regels aan wilt passen, je eerst eens ervoor zorgt de juiste leesbril op te zetten.
(Wat een metafoor kan zijn voor: de juiste drivers installeren en een werkende kabel te gebruiken wat weer kan helpen met het begrip van hoe (moderne) computersoftware überhaupt werkt.)

Sorry, als ik de regels probeer aan te passen.

Volgende

Terug naar Forum regels

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten