FB

Geef hier suggesties voor extra onderwerpen of andere dingen die je graag gewijzigd zou willen zien
Berichten: 36
Geregistreerd: 17 Dec 2012, 23:26
Woonplaats: Den haag

FB

Berichtdoor marco01 » 09 Mei 2013, 09:28

Om een beetje meer bekendheid te geven aan de Forum, misschien een idee om Facebook te gebruiken.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Bekendheid van dit forum Re: FB

Berichtdoor astrofrostbyte » 09 Mei 2013, 10:48

Van mij mogen er ook wel een paar kleine banners van de nederlandse arduino winkels shops bovenaan de startpagina, in ruil daarvoor een banner van arduinoforum.nl op de pagina's van die winkels . en evt speciale aanbiedingen voor de forumleden :D
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Gebruikers-avatar
Berichten: 116
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:11
Woonplaats: Enschede

Re: FB

Berichtdoor bigred » 09 Mei 2013, 21:29

Ik weet niet of facebook zoveel zou bijdragen en daar komt bij dat iemand daar dan iets mee moet gaan doen (alleen een pagina is niet genoeg).
Het lijkt me ook niet handig dat je straks discussies krijgt die en op facebook en op het forum door elkaar gaan lope

Reclame hebben we inderdaad ook al wel aan gedacht (al is het alleen om op de hoogte te blijven van nieuwe gadgets),
Dit zou naar mijn idee niet meer moeten zijn dan een roterende banner boven aan de pagina.
Het forum is er voor de arduino gebruikers niet voor de adverteerders en we willen geen knipperend uithangbord worden.

Mocht er hier een leverancier van arduino hardware meelezen dan zijn we best bereid geheel vrijblijvend na te denken over een subtiele manier van sponsoring via reclame.

Ander puntje wat ik zelf erg belangrijk vind is dat we een betrouwbare sponsor krijgen.
De forum regels schrijven voor dat je geen reclame mag maken in het forum en die regel blijft ook staan om dezelfde reden als hierboven (we zijn geen reclame zuil voor bedrijven).
Maar ik zou toe kunnen staan om mensen te verwijzen naar een sponsors zonder daarbij een naam of een url te vermelden.

Berichten: 21
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:17
Woonplaats: Enschede

Facebook en twitter?

Berichtdoor zeno » 09 Mei 2013, 21:57

Hoi Marco,

Wat zou je dan graag op twitter en/of facebook willen zien?

In mijn optiek moet je wel (nieuws) te melden hebben, alleen een account aanmaken en er niks op te zetten heeft geen zin.

We zouden kunnen kijken of elke nieuwe topic op bv twitter/facebook kan komen. Bij facebook is alleen het risico dat daar antwoord gegeven word ipv forum, iets wat niet altijd even handig is omdat daar waarschijnlijk niet iedereen kijkt.

Als je andere suggesties heb dan hoor ik het graag.

Groeten,
Dave
(sysop op dit forum)
---
TkkrLab / Hackerspace Enschede
http://www.tkkrlab.nl

Berichten: 36
Geregistreerd: 17 Dec 2012, 23:26
Woonplaats: Den haag

Re: FB

Berichtdoor marco01 » 10 Mei 2013, 10:00

Op Facebook kan je een pagina aanmaken, een groep waarbij je alleen leden kan aannemen en geen vrienden, zo dat mensen elkaar kunnen vinden, want 9 van de 10 gebruikers zit op Facebook. Op Facebook kan je ook alle nieuwtjes en van alles kwijt, zo als foto's enz.
Wat natuurlijk niet bedoeling is, is dat er op Facebook dingen komen te staan die eigenlijk in het Forum thuis horen. Maar mensen kunnen wel met elkaar in contact komen. Mond op mond reclame werkt nog steeds het beste. Een Banner of andere zooi gaat het niet worden, In het algemeen wordt de reclame snel weg geklikt. Hou er wel rekening mee dat er al een Arduino account is op Facebook.

Berichten: 21
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:17
Woonplaats: Enschede

Facebook en twitter account

Berichtdoor zeno » 15 Mei 2013, 23:19

Hoi allemaal,

We hebben accounts aangemaakt bij enkele sociale media platforms:

Facebook een page gemaakt, hou de discussie / tips wel in deze forum (is het ook door google terug te vinden, facebook is een zwart gat voor google)
https://www.facebook.com/NederlandstaligArduinoForum
Vergeet niet deze pagina te liken!

Twitter:
https://twitter.com/ArduinoForumNL

Als alles goed gaat zou nieuwe posts na vandaag automatisch op beide systeem een post komen te staan. Het kan zijn dat we dit de komende dagen nog een beetje bij moeten schaven.

Mocht er vragen of opmerkingen hierover zijn laat het me dan even weten.

CU,
Dave
---
TkkrLab / Hackerspace Enschede
http://www.tkkrlab.nl

Berichten: 9
Geregistreerd: 20 Feb 2013, 20:43

Re: FB

Berichtdoor ON5MF » 16 Mei 2013, 13:59

Vraag is natuurlijk wat de meerwaarde van dit aparte forum is voor de 'klanten'. Ik denk dat de meesten op het .cc forum zitten (waar ook een nederlandstalige sectie is).
huidig Arduino project: universele banddecoder om volautomatisch antennes en bandpasfilters te schakelen

Gebruikers-avatar
Berichten: 116
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:11
Woonplaats: Enschede

Re: FB

Berichtdoor bigred » 16 Mei 2013, 17:40

Ik ben zelf ook vrij actief geweest op CC.
Het nadeel van dat forum is dat ¨je laatste berichten sinds je vorige bezoek¨ zo gigantisch vol staat na een paar uur met allemaal berichten in tig verschillende talen (waarvan ik er maar 3 kan lezen en 2 fatsoenlijk kan schrijven).
Hier zie ik veel sneller of er een vraag in het nederlands is gesteld zodat ik ook sneller antwoord kan geven.

Gebruikers-avatar
Berichten: 188
Geregistreerd: 23 Dec 2011, 00:12

Re: FB

Berichtdoor Duality » 08 Jun 2013, 17:08

finished projects van members showen ?

Terug naar Forum suggesties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast