arduino sturen met siemens logo 0ba4

Geef hier suggesties voor extra onderwerpen of andere dingen die je graag gewijzigd zou willen zien
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 Feb 2018, 18:32

arduino sturen met siemens logo 0ba4

Berichtdoor Yorben » 24 Feb 2018, 18:42

Dag beste leden

Ik vraag me af of het mogelijk is een arduino te sturen met een siemens logo
de arduino zou ik gebruiken om samen met een stappenmotor driver 2 aparte stappenmotoren afzonderlijk te bedienen
de arduino zou ik willen sturen met een logo
aan de logo wil ik 8 sensoren aansluiten en er de arduino met besturen

zouden jullie kunnen zeggen of dit mogenlijk is

alvast bedankt

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 210
Geregistreerd: 03 Sep 2013, 10:03
Woonplaats: Katwijk ZH

Re: arduino sturen met siemens logo 0ba4

Berichtdoor baco1978 » 25 Feb 2018, 16:53

Het zal ongetwijfeld kunnen, al ligt het er dan maar net aan op welke manier dit moet gebeuren.

kan je misschien iets meer vertellen wat de bedoeling is / op welke manier je het denkt aan te gaan sturen
Met vriendelijke groet Arjan

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: arduino sturen met siemens logo 0ba4

Berichtdoor shooter » 25 Feb 2018, 20:47

In deze logo serie, zijn ook vele varianten verkrijgbaar, het kan bijvoorbeeld via een internet verbinding (als beiden die hebben. of met een paar uitgangen vn de logo. Laat het stappen over aan de arduino, en stuur alleen maar een richting en enable vanuit de logo, want die is eigenlijk te langzaam voor het laten stappen van een motor.
Een PLC is eigenlijk meestal te langzaam voor het direct aansturn van een steppenmotor. afhankelijk van de snesoren is het goedkoper om een arduino te gebruiken, zekerals het analoge signalen zijn. Een 24 Volt sensor is ook eenvoudig te interfacen met een optocoupler.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: arduino sturen met siemens logo 0ba4

Berichtdoor shooter » 25 Feb 2018, 20:48

In deze logo serie, zijn ook vele varianten verkrijgbaar, het kan bijvoorbeeld via een internet verbinding (als beiden die hebben. of met een paar uitgangen vn de logo. Laat het stappen over aan de arduino, en stuur alleen maar een richting en enable vanuit de logo, want die is eigenlijk te langzaam voor het laten stappen van een motor.
Een PLC is eigenlijk meestal te langzaam voor het direct aansturn van een steppenmotor. afhankelijk van de snesoren is het goedkoper om een arduino te gebruiken, zekerals het analoge signalen zijn. Een 24 Volt sensor is ook eenvoudig te interfacen met een optocoupler.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Forum suggesties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten