afstandsbediening garagedeur

Geef hier suggesties voor extra onderwerpen of andere dingen die je graag gewijzigd zou willen zien
Berichten: 76
Geregistreerd: 05 Nov 2016, 09:42

afstandsbediening garagedeur

Berichtdoor spaansebrabander » 28 Nov 2016, 00:33

Ik heb een garagedeur met afstandsbediening. Ik heb 2 hand bedieningen, die beiden met plakband aan elkaar hangen. Een nieuwe bediening schijnt ongeveer 100 euro te kosten (per stuk). Kan ik de ontvanger (binnen) en de handbedieningen vervangen door een (veilig) arduino systeempje?
Moet uiteraard draadloos zijn en afstand tussen ontvanger en bediening kan 10 m bedragen met 3 tussenmuren. Bediening zou eventueel gebruik kunnen maken van mijn wifi. 1 afstandsbediening zou ik in mijn auto in kunnen bouwen, de andere ligt in de hal op een kastje.
Het gaat me niet enkel om een eventueel voordeel, maar ook om een echt doel te hebben.

Advertisement

Berichten: 76
Geregistreerd: 05 Nov 2016, 09:42

Re: afstandsbediening garagedeur

Berichtdoor spaansebrabander » 28 Nov 2016, 00:50

Ik zie dat er op het net al een paar projecten als dit besproken zijn. Even als toelichting. Nu heb ik een eenknopsbediening. dwz 1 keer drukken, omhoog, nogmaals drukken stop, nogmaals drukken omlaag etc. Parallel aan deze bediening heb ik een belknop naast de deur die electrisch parallel staat aan de afstandsbediening (ook pulsbediening) . Misschien kan ik mijn Arduino project ook weer parallel zetten aan het bestaande systeem. (Dan blijft het systeem functioneren tijdens het testen) Ik heb begrepen dat bluetooth waarschijnlijk het beste is. Dus relais zitten er al, ik kan waarschijnlijk aan 2 of 3 draadjes aansluiten. Het bestaande systeem heeft overigens het nadeel dat als ik de deur vanuit de hal opdracht geef om te openen, ik niet weet of de opdracht werkelijk wordt uitgevoerd. Ik heb daar al eens een camerasysteem geinstalleerd, dat weer gestoord werd door mijn router, dus dat werkte niet. Terug in de doos en teruggebracht.

Terug naar Forum suggesties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten